۳۰ میلیون دلار هزینه استفاده از “گنبد آهنین” در طول ۸ روز جنگ علیه غزه

۰۳م آذر ،

aljazeera5-13.jpeg

دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که استفاده از سیستم دفاع موشکی “گنبد آهنین” در جریان جنگ هشت روزه اسرائیل علیه نوار غزه ۳۰ میلیون دلار برای تل‌آویو هزینه داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آوی دیچر، وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو اسرائیل عنوان داشت که هزینه استفاده از سیستم‌ دفاع موشکی “گنبد آهنین” در جریان جنگ هشت روزه اسرائیل علیه نوار غزه ۲۵ الی ۳۰ میلیون دلار هزینه برای دولت اسرائیل به دنبال داشته است.

این در حالی است که منابع اسرائیلی اعلام کردند که انحراف یکی از موشک‌های پرتاب شده از سوی سامانه گنبد آهنین نزدیک بود سبب کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از صهیونیست‌ها شود به طوریکه این موشک پرتاب شده از مسیر خود خارج شد و به نزدیکی شهر اسرائیلی اسدود و خانه‌های مسکونی اصابت کرد.

این منابع اسرائیلی گزارش دادند که اتفاق مذکور در آخرین روزهای جنگ هشت روزه اسرائیل علیه نوار غزه روی داد و سبب وحشت ساکنان اراضی اشغالی شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که موشک‌های پرتاب شده از سوی نوار غزه به سمت اراضی اشغالی پنج کشته و ده‌ها زخمی به دنبال داشته است.

سه تن از این اشخاص زمانی کشته شدند که شرکت حامی سیستم‌ دفاعی “گنبد آهنین” اعلام کرده بود که این سیستم‌ با مشکلاتی مواجه شده است.

یک مسوول برجسته در گفت و گو با خبرگزاری رویترز نیز عنوان داشت که آمریکا نسبت به حمایت مالی از این سیستم‌ دفاعی پایبند است و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که کمک‌های مالی بیشتری را به اسرائیل ارائه خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.