۶۲ مقطع از ۱۰۱ نقطه پرحادثه راه های استان تهران ایمن سازی شد

۲۳م اسفند ،

مجید صباغ زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حساسیت شناسایی نقاط پر اتفاق در راه های استان تهران امسال با برنامه ریزی های انجام شده این محل های مساعد برای بروز وقایع شناسایی شد.

وی در مورد نحوه شناسایی این مقاطع پر اتفاق تصریح کرد: برای شناسایی نقاط پر اتفاق دو رویه وجود دارد یکی روش برداشت های علمی است و دیگری روش نظارت مهندسی است.

صباغ زاده افزود: برای شناسایی این ۱۰۱ مقطع پرحادثه در سطح راه های استان تهران ترکیبی از این دو روش استفاده شده است.

سرپرست مدیریت راهداری استان تهران درادامه افزود: از کل این نقاط پر اتفاق ۶۲ مورد فعالیت های اصلاح شده و یا در حال اجرا است برای ۳۹ مورد دیگر طرحی در حال تهیه است در صورت تخصیص اعتبار سال آینده این نقاط نیز اصلاح می گردد.

وی دربارهٔ این فعالیت های اصلاحی گفت: از جمله مدیریت سرعت، مدیریت دسترسی ها، آرام سازی ترافیک، ایمن سازی مدارس در حاشیه راه های استان تهران در مناطق مسکونی از جمله اقدامات کم هزینه و زود بازده مهندسی ایمنی برای نقط پر خطر است.

صباغ زاده در ادامه افزود: به همین منظور اجرای شیارهای لرزاننده صدادار در جاده ها (رامبل استریپ)، آشکار سازی مسیر، نصب تابلوهای فسفر اخطار دهنده نقاط اتفاق ساز در دستور کار ایمن سازی قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت راهداری استان تهران افزود: البته بعضی از اقدامات همانند اصلاح تقاطع و جداسازی باندهای رفت و برگشت نیاز به راه حل های اساسی اعتبار و صرف زمان بیشتر را دارد.

صباغ زاده با تاکید براستفاده از روش علمی در شناسایی نقاط اتفاق ساز تصریح کرد: در این روش که در بیشتر نقاط جهان از آن استفاده می گردد از شاخصی به نام پی ˈpˈ استفاده می گردد.

وی افزود: این شاخص ترکیبی است از مجموعه حوادثی که منجر به فوت، جرح و یا خسارت می گردد (این شاخص ضرایب متفاوتی دارد).

وی گفت: عدد پی ˈpˈ بالاتر نشاندهنده این است که این مکان از حساسیت های بیشتری برخوردار است با استفاده ازاین شاخص، نقاط پر خطر و اتفاق ساز برای اصلاح الویت بندی و ایمن سازی می گردد.

سرپرست مدیریت راهداری استان تهران اظهار کرد: هدف از اجرای این مجموعه برنامه ها افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن در نقاط پر اتفاق راه های استان تهران است.

تهرام/۱۶۹۹/ ۱۸۲۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.