تمسخرنتانیاهو دررسانه های صهیونیستی

” بنیامین نتانیاهو ” نخست وزیر رژیم صهیونیستی با کشیدن نقاشی در مجمع عمومی سازمان ملل جهت تعیین خط قرمز برای فعالیت های هسته ای ایران، پیش از آن که خوراک مطبوعات طنز ایرانی و آمریکایی شود، در اسرائیل به سخره گرفته شد.

به گزارش برنامه ” العین الاسرائیلیه ” از شبکه خبری العالم، شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی بیان داشت: از آن جا که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از تعیین خط قرمزی برای فعالیت های هسته ای ایران خودداری کرد، بنیامین نتانیاهو به سازمان ملل رفت و با ارائه یک نقاشی ساده، خط قرمز را با دست خود کشید.
بر پایه این گزارش، برخی بر این باورند که خط قرمز تعیین شده از سوی نتانیاهو، مصداق واقعی نداشته و تنها تبلیغاتی رسانه ای است؛ اما برخی دیگر از این اقدام نتانیاهو حمایت می کنند.
” آبراهام فاکسمن ” رئیس انجمن مقابله با خدشه دار کردن ملت یهود به شبکه ۲ اسرائیل گفت: می دانم که این کار در نظر برخی، حیله ای برای جلب افکار عمومی جلوه خواهد کرد، اما من بر این باورم که این حیله مهم و لازم است، اکنون خواهند فهمید که ما چه می گوییم.
” رون لاودر ” رئیس کنگره جهانی صهونیسم نیز مدعی شد، اظهارات نتانیاهو عالی بود، زیرا او درباره ” ایران ” ی صحبت کرد که نه تنها مشکل اسرائیل، بلکه مشکل آمریکا و مشکل تمام جهان است.
در گزارش رسانه های صهیونیستی ادعا شده ، هنگامی که نقاشی نتانیاهو را از نظر علمی و سیاسی واکاوی می کنیم، سئوالاتی مطرح می شود. به گفته نتانیاهو، ایران با غنی سازی هفت تن اورانیوم سه درصد غنی سازی شده، هفتاد در صد مرحله اول را طی کرد. مرحله دوم، با غنی سازی حدود ۱۷۰ کیلوگرم اورانیوم با نسبت غنی سازی ۲۰ درصدی آغاز شد. برای ساخت یک بمب، ایران باید ۲۴۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده نیاز دارد تا بتواند اورانیوم غنی شده با نسبت ۹۳ درصد تولید کند. با توجه به این داده ها، ایران، چه هنگام از خط قرمز عبور می کند؟ نمایندگان رسمی اسرائیل، از ارائه پاسخ روشن و واحد به این سئوال عاجزند.
” مایکل اورن ” سفیر اسرائیل در آمریکا در پاسخ به این سئوال که ” آیا در صورت رسیدن ایران به مرحله داشتن ۲۴۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده، باید به این کشور حمله کرد؟ و چه کسی باید این حمله را صورت دهد، آمریکا یا اسرائیل ؟ ” گفت: امیدواریم هیچ گاه به این مرحله نرسیم.
” رون برشئور” دیگر نماینده اسرائیل در سازمان ملل در پاسخ به این سئوال گفت: فکر می کنم کار درستی که نخست وزیر اسرائیل امروز برای جهان انجام داد، توضیح این مساله بود که فرصت در حال اتمام است.
دکتر ” محمد خواجه ” کارشناس نظامی و راهبردی در برنامه العین الاسرائیلیه از شبکه العالم گفت: نتانیاهو در سازمان ملل به گونه ای سخن گفت که گویی ترازو در دست دارد و ایرانی ها برای غنی سازی اورانیوم از ترازوی او استفاده می کنند به همین سبب او از تمام جزئیات برنامه هسته ای ایران خبر دارد.
وی افزود: نتانیاهو با این رویکرد، جامعه جهانی را ساده فرض کرده بود، غافل از این که جهان نتانیاهو را به سبب این باور غلط، ساده لوح دانست و به اقدام او در مجمع عمومی سازمان ملل خندید و به همین جهت بود که نه تنها مطبوعات و رسانه های ایرانی و آمریکایی، بلکه حتی رسانه های اسرائیلی نیز، نتانیاهو را سزاوار تمسخر دانستند.

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.