اجلاس غیرمتعهدها نشانگر ایستادگی جامعه جهانی در مقابل آمریکا است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ‘احمد خاتمی’، شبانگاه سه شنبه در ویژه برنامه ‘دولت عشق’ به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در حسینیه ثارالله کرمان، افزود: خدا خواست که در اوج فشارهای دنیای استکبار، ۲۷ رییس جمهوری ، تعدادی پادشاه و شماری زیادی هیات های بلند پایه در ایران حضور پیدا کنند که در تاریخ چندین دوره های اخیر این اجلاس بی سابقه است.

وی تصریح کرد:یکی از خبرگزاری های خارجی، اجلاس سران غیر متعهدها را در تهران سیلی محکمی به شورای امنیت دانسته است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر کسی می خواهد بفهمد اجلاس سران غیر متعهدها چه نقشی و اهمیتی دارد می تواند این مساله را از عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را متوجه شود.

وی تاکید کرد: روز پنجشنبه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی افتتاح کننده و سخنران اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران هستند و این تریبون بین المللی پیام اسلام را به گوش جهانیان می رساند و وجدان های بیدار جذب این پیام خواهند شد.

آیت اله خاتمی، به قلم به دستان و اهالی رسانه، توصیه کرد: اگر خودتان را در خط رهبری می دانید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دست مایه کار خود قرار دهید که این فرمایشات مایه وحدت است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید گزینشی باشد بلکه باید تمام این فرمایشات را شنید و به آن ها عمل کرد.

وی با اشاره به سالگشت شهادت رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار در عمرکوتاه خود آنچنان عمل کردند که به الگو تبدیل شدند.

خاتمی از دلدادگی نسبت به دین به عنوان یکی از ویژگی های شهید باهنر و رجایی، یاد کرد و اظهار داشت: شهید رجایی در خاطرات خود نوشته است که سه شعار ‘همه چیز برای خدا، اسلام برتر است و برتر از آن نیست و احکام اسلام مو به مو باید اجرا شود’ به عنوان شعارهای فداییان اسلام، مرا جذب خودش کرده است.

وی به سوابق کاری شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: این شهید بزرگوار کار را از، دست فروشی در بازار آغاز کرد و بعد از آن نیروی هوایی، نیروی زمینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش، نامزدی مجلس و نخست وزیری را تجربه کرده است.

امام جمعه موقت تهران، گفت: بینش دولتمردان قبل از انقلاب این بود که مسوولیت لقمه ای چرب و بستری آماده برای چاپیدن ملت است این در حالی است که دولتمردان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسوولیت را امانت و خود را امانتدار مردم می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منصفانه می گویم که همه دولت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمدند و خدماتی را نیز ارایه کردند و انتقاداتی نیز برآنها وارد بود برخی از آنها نقاط قوتشان بیشتر از نقاط ضعفشان بود و برخی نقاط ضعفشان بیشتر بود.

آیت اله خاتمی، تصریح کرد: این بی انصافی است اگر کسی بگوید دولت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچکدام کاری نکردند.

وی گفت: دولت نهم و دهم در بین سایر دولت ها خدمات زیادی را عرضه کردند و من این را منصفانه و واقع بینانه می گویم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: دولت نهم و دهم در زمینه عمران و آبادانی خدمات زیادی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: همراه با رهبر معظم انقلاب از دولت نهم و دهم حمایت کردیم، این را می گویم که ارباب جراید و رسانه ها بنویسند پشیمان هم نیستیم یک دلیل آن این بود که برای مسوولان اول انقلاب دلمان لک زده بود.

خطیب موقت جمعه تهران، اظهار داشت: امتیازات دولت نهم و دهم امتیازاتی است که انصاف حکم می کند، مطرح شوند.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: باید انصاف را رعایت کرد و نقاط قوت را ببینند، تایید کنند و نقاط ضعف را ببینند و تذکر دهند.

خاتمی گفت: رهبری فرمودند ‘نقاط قوت این دولت (نهم و دهم) بیشتر از نقاط ضعف آن است’ و این یعنی قضاوت منصفانه.

وی از حامیان و منتقدان دولت بخصوص رسانه ها به انصاف دعوت کرد و خاطر نشان کرد: منتقدان را نیز نباید کوباند زیرا عدم رعایت این امر خلاف خط امام و رهبر است.

به گفته وی ، منتقدان نیز در این امر نباید بی انصافی کنند و نقاط ضعف را دلسوزانه تذکر دهند.

ک/۲۷۴۳۳/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.