جلیلی خواستار همکاری کشورهای منطقه برای جلوگیری از گسترش ناامنی شد

به گزارش ایرنا از بیروت،دبیرشورای عالی امنیت ملی در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی عصر روز دوشنبه با ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفت و گو کرد.

جلیلی دراین دیدار بااشاره به مناسبات تاریخی و عمیق ایران و لبنان گسترش روابط در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و بویژه اقتصادی را برای منافع دو کشور بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با وجود افزایش چشمگیر مبادلات طرفین در سال های اخیر همچنان ظرفیتهای بالقوه بسیار زیادی برای همکاری های اقتصادی در حوزه های تجاری، بانکی،‍ صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان آن که از پیروزی های مستمر جبهه مقاومت در دو دهه اخیر بویژه در جریان جنگهای ۲۲ روزه غزه و ۳۳ روزه لبنان و تشدید روند بیداری اسلامی در منطقه آسیب دیده اند، تلاش دارند تا این فرصت جدید جهان اسلام را با برافروختن آتش منازعات قومی و طائفه ای تبدیل به تهدید کنند.

جلیلی در پایان بر لزوم همفکری مضاعف برای مواجهه هوشمندانه با این دسیسه ها تأکید کرد.

دراین دیدار همچنین نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با استقبال از گسترش مناسبات تهران – بیروت بر عزم دولتش برای تعمیق این روابط بویژه در عرصه های اقتصادی تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای انجام سفری رسمی، وارد فرودگاه ‘رفیق حریری’ بیروت شد و مورد استقبال ‘عدنان منصور’ وزیر خارجه لبنان و ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر ایران در این کشور قرار گرفت .

‘علی باقری’ معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می کنند.

وی با روز دوشنبه رییس جمهور، رییس مجلس و وزیر خارجه لبنان نیز دیدار کرد.

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.