رکن‌آبادی: ایران توجه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1387_4_parleman_34-4.jpg

حبیب افرام، ربیس سازمان اقلیت مسیحی سریانی با حضور در محل سفارت با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حبیب افرام در این ملاقات با اشاره به حضور اقلیت مسیحی در مشرق زمین اظهار داشت: ما مسیحیان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری عدالت محور و قدرت بزرگ منطقه‌ای انتظار داریم همانگونه که از حقوق اقلیت‌های دینی در داخل کشور حمایت می‌کند، از حقوق اقلیت مسیحی در مشرق زمین حمایت کند و مسیحیان مشرق زمین را تحت نظر لطف و محبت و عنایت خود داشته باشد.

وی افزود: علی رغم رابطه خوب موجود در ابعاد فرهنگی و اجتماعی میان مسیحان مشرق زمین با مسیحیان غرب، جهان غرب اهتمام خاصی به مسیحیان در این مناطق نداشته و چشم امید مسیحیان مشرق زمین به جمهوری اسلامی ایران است.

رییس سازمان مسیحیان سریانی ضمن ابراز نگرانی از رشد جریان‌های تکفیری و سلفی در منطقه اظهار داشت: رشد چنین جریان هایی خطری بزرگ برای جامعه بشری به شمار می‌رود و صلح و امنیت در منطقه را به خطر می‌اندازد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تبیین نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به جامعه بشری و خصوصا جامعه مسیحیت بر اساس اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدالت اظهار داشت: تأکید جمهوری اسلامی ایران بر توسعه عدالت در جهان، شامل پیروان همهی ادیان و مذاهب می‌شود و مختص پیروان مذهب و یا دین خاصی نمی باشد. جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار رعایت حقوق ملت‌ها بوده و بر همین اساس توجه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی در داخل و پیروان دیگر مذاهب و ادیان در منطقه و جهان دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.