خلیفه ارامنه:اقلیت های دینی درایران ازاحترام و آزادی کامل برخوردارند

اسقف گریگور جفتچیان روز شنبه در پایان آیین های مذهبی در ‘قره کلیسای چالدران’ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزار با شکوه آیین مذهبی در قره کلیسا و همکاری ومساعدت مسوولین برای اسکان و ارائه خدمات مطلوب به زایران نشانگر توجه خاص مسوولین به اقلیت های دینی است.

وی اضافه کرد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر ، حضور آزادانه اقلیت های مذهبی در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی همه در سایه نظام جمهوری اسلامی فراهم شده که یکی از مهمترین برکات الهی است.

خلیفه ارامنه آذربایجان یاد آور شد: اقلیت های دینی و مذهبی در ایران اسلامی بدون توجه به دین و ملیت مورد احترام مردم و مسوولین جمهوری اسلامی قرار دارند و اقلیت های دینی نیز همگام برادران مسلمان در جهت دفاع از آرمان های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

اسقف چفتچیان با عنوان اینکه مراسم مذهبی قره کلیسا هر سال در سایه توجهات نظام جمهوری اسلامی با شکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود اظهار داشت:این امریکی از نشانه های توجه نظام جمهوری اسلامی به حقوق اقلیت های مذهبی و دینی است .

در آیین مذهبی قره کلیسا که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده امسال افزون بر شش هزار زایر از داحل ایران ودیگر کشورهای جهان حضور یافتند.

قره کلیسا در ۲۰ کیلو متری شهرستان چالدران واقع شده که به اعتقاد مسیحیان ‘ طاطائوس مقدس ‘ یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح در آن مدفون است.

۷۱۲۸/۵۸۳/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۴۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.