سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و شورای مفتی های روسیه همکاری های خود را توسعه می دهند

به گزارش خبرنگار ایرنا، این یادداشت تفاهم در جریان دیدار و مذاکرات رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با رییس شورای مفتی های روسیه در مسکو امضا شد.

در یادداشت تفاهم درج شده است: طرفین با آگاهی از اهمیت، جایگاه و نقش میراث تاریخی

اسلام در جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و لزوم تقویت صلح و گفت وگوی بین مذاهب و تمدن ها بر اهمیت وحدت و همدلی جامعه مسلمان در مبارزه علیه تروریسم سیاسی و مذهبی، افراط گرایی و همچنین استفاده موثر از سنت های تاریخی و ارزش های معنوی اسلام تاکید دارند.

در این یادداشت تفاهم همچنین به توافق دو طرف برای تلاش به منظور گسترش همکاری های متقابل در زمینه اجرای برنامه های معنوی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی، بهبود سطح اخلاقی و فرهنگی مسلمانان دو کشور و درک لزوم استفاده از تمامی امکانات برای تصمیم گیری های موثر در زمینه اجرای طرح های مشترک اشاره شده است.

‘راویل عین الدین’ رییس شورای مفتی های روسیه در جریان امضای یادداشت تفاهم با ابراز خرسندی از امضای آن گفت: امضای این یادداشت تفاهم به ان معنی است که میان مسلمانان روسیه و جمهوری اسلامی ایران تفاهم به دست آمده است.

وی افزود: با امضای این سند در مورد همکاری برای پیشرفت امت اسلامی و پیشبرد طرح های مشترک توافق به دست آمد.

رییس شورای مفتی های روسیه خاطرنشان کرد: با امضای این یادداشت دو طرف در باره توسعه ایده ها و تفکرات اسلامی، برگزاری کنفرانس های بین المللی و سمینارها و برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و انتشار کتاب های آموزشی و علمی توافق کردند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز چهارشنبه برای انجام دیدار کاری دو روزه وارد مسکو شد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.