محیط زیست موضوع تخلیه بار ابرها را از سازمان ملل پیگیری کند

محیط زیست موضوع تخلیه بار ابرها را از سازمان ملل پیگیری کند

محیط زیست موضوع تخلیه بار ابرها را از سازمان ملل پیگیری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته‌ایم تا شکایتی را درباره تخلیه بار ابرها به سازمان ملل ارائه و پیگیر این مسئله باشد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محمدحسن آصفری اظهار داشت: متأسفانه کشورهای اتحادیه اروپا و غربی‌ها، حرکت خلاف حقوق بین‌الملل را شروع کرده‌اند و ابرهایی که به سمت کشورهای آسیایی می‌آیند را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید تخلیه می‌کنند.

وی گفت: ما به دنبال تهیه این تکنولوژی هستیم و از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته‌ایم تا شکایتی را در این خصوص به سازمان ملل ارائه و پیگیر این مسئله باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین چند هفته گذشته جلسه‌ای را با رئیس سازمان حفاظت محیط محیط زیست برگزار کردیم و از وی خواستیم تا توضیحاتی را در این زمینه بدهد.

آصفری ادامه داد: بودجه‌ای در سال آینده و متممی در بودجه سال جاری در نظر گرفته خواهد شد تا این تکنولوژی تهیه شود تا ما هم بتوانیم از آن استفاده کرده و حق قانونی ملت در موضوع تخلیه بار ابرها را عملیاتی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به سادگی امکان پذیر نیست که کشورهای غربی را در این زمینه محکوم کرد. ما باید به دنبال به دست آوردن این تکنولوژی باشیم و از آن به نفع خودمان استفاده کنیم.

این نماینده مجلس افزود: بیان کردن این سخنان توسط برخی از مسئولان تأثیری در روابط سیاسی و دیپلماسی ما نخواهد گذاشت.

آصفری تصریح کرد: امیدواریم با رایزنی‌هایی که دولت موظف است انجام دهد، این مسئله حل شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.