پیشنهاد نجات بوستان پردیسان با حفظ مالکیت محیط زیست

محیط زیست > شهری– گروه شهری:
درحالی‌که موضوع فروش یا بقای بوستان پردیسان در روزهای گذشته مورد توجه کارشناسان و شهروندان تهرانی بوده است، این بار معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران آماده‌ است پارک پردیسان را با حفظ مالکیت محیط‌زیست تحویل گرفته، آماده‌سازی و در اختیار شهروندان قرار دهد.

مجتبی عبداللهی درخصوص خرید پارک پردیسان از سوی شهرداری تهران، به فارس گفت: شهرداری برای خرید این پارک برای هر مترمربع ۹هزار تومان پیشنهاد داده است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مسئولان محیط‌زیست اعلام کرده است که چهار سال پیش قیمت زمین ۸۰۰هزار تومان بوده است و شهرداری در حال حاضر ۹هزار تومان قیمت داده است، گفت:

باید بگوییم پردیسان دو میلیون و ۵۰۰هزار مترمربع است و قیمت ۹هزار تومان برای کاربری فضای سبز است و افرادی که ۸۰۰هزار تومان پول می‌دادند برای کاربری غیرفضای سبز بوده است. وی با بیان اینکه افرادی که ۸۰۰هزار تومان پیشنهاد داده بودند می‌خواستند پارک را خریداری و ساختمان‌سازی کنند، گفت: با این وضعیت حتما کاربری تغییر می‌کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه فعلا مسئولان محیط‌زیست اعلام می‌کنند بحث فروش پارک مطرح نیست، گفت: طبق قانون هرگونه تغییر کاربری باید در کمیسیون ماده پنج تصویب شود و شهرداری اجازه تغییر کاربری نمی‌دهد. همچنین سیدمحمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز روز گذشته ‌ در مورد پیشنهاد خرید پارک پردیسان از سازمان حفاظت از محیط‌زیست توسط شهرداری، عنوان کرد: ما پیشنهاد‌دهنده اولیه خرید پارک پردیسان نبودیم اما همانطور که در شورای شهر مطرح شد، گفتند در هیأت وزیران، فروش بخشی از پارک پردیسان مطرح شده است و ما با حفظ کاربری فضای سبز پارک آماده خرید آن هستیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه « مسئله حفاظت و نگهداری پارک پردیسان مطرح است و بحث قیمت، موضوع دوم این مسئله بوده که آقای محمد‌زاده و آقای شاعری آن را مطرح کرده‌اند» گفت: آنها گفتند که پارک پردیسان را حفظ و نگهداری می‌کنند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و امیدواریم نگهداری کنند اما با توجه به گفته آقای شاعری در شورای شهر که مطرح کردند هزینه نگهداری پارک پردیسان سالانه پنج میلیارد تومان است درحالی‌که با یک میلیارد و نیم این پارک نگهداری می‌شود، نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: یعنی با سه و نیم میلیارد تومانی که کمتر داده می‌شود قاعدتا پارک پردیسان با مشکل فضای سبز روبه‌روست و وظیفه دولت است که وجوه مورد نیاز سازمان محیط‌زیست را تأمین کند، چرا که این پارک بهترین پارک اکولوژیک تهران است.سخنگوی شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر دولت نمی‌تواند این بودجه را تأمین کند، پارک پردیسان را در اختیار شهرداری قرار دهد، چرا که شهرداری به‌طور قطع نسبت به نگهداری آن اقدام می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته محمد جواد محمدی‌زاده، رئیس سازمان محیط‌زیست گفته بود که شهرداری تهران در نامه‌ای اعلام کرده است که پارک پردیسان را متری ۹هزار تومان می‌خرد. وی در ادامه به این موضوع اشاره نکرده بود که چهار سال قبل بنا به درخواست کدام نهاد و یا سازمان و به چه دلیل این پارک به قیمت متری ۸۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود! بحث فروش پارک پردیسان در حالی مطرح شده است که سه‌شنبه گذشته نیز معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران مصوبه هیأت دولت برای فروش پارک پردیسان را به رؤیت اعضای شورای شهر رسانده بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.