۸۰ درصد زنان دچار سلولیت می باشند

۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بر طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد زنان iبه نوعی دچار سلولیت بوده و از چربی‌های ناخواسته زیرپوستشان ناراحت می باشند.

اعظم آقاجانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سلولیت از جمله مشکلات بسیار شایع در زنان است که در آن چربی iبه شکل نامناسبی در زیرپوست تجمع یافته و ظاهر بدی iبه پوست می‌دهد.

وی با بیان اینکه سبب بروز سلولیت اختلال در سوخت و ساز چربی‌ها و در نهایت تجمع آنها زیرپوست است، تصریح نمود: بعضی از اشخاص تصور می نمایند که مشکل تجمع بد شکل چربی زیرپوست مختص خانم‌های چاق و حاوی اضافه وزن است که البته این تصور نادرست است.

آقاجانی گفت: غیراز خانم‌های چاق و حاوی مشکل اضافه وزن، زنان و دخترانی که لاغر بوده و مشکل اضافه وزن نیز ندارند، ممکن است دچار سلولیت باشند.

وی با اشاره iبه آمار بالای سلولیت در بین زنان، تأکید نمود: برطبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد زنان iبه نوعی دچال سلولیت بوده و از چربی‌های ناخواسته زیرپوستشان ناراحت می باشند.

آقاجانی افزود: البته شدت سلولیت و میزان چربی‌های تجمع یافته زیرپوست در بین زنان می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

وی یادآور شد: تجمع iبه شکل چربی‌ها زیرپوست iبه طور عمده در سینه‌ها، کشاله ران، پشت بازوها، کفل‌ها و ران دیده می‌شود، ضمن آنکه پوست صورت وسایر قسمت های بدن نیز در معرض سلولیت خواهند بود.

آقاجانی با بیان اینکه تجمع چربی ها ممکن است ظاهری نارنجی مانند iبه پوست بدن بدهد، خاطرنشان نمود: ممکن است همراه با تجمع چربی‌ها زیرپوست، بعضی از مواد سمی هم رسوب کند و مشکل پوستی ایجاد شده رنگ تیره‌تری iبه خود بگیرد.

*سلولیت در مردان تقریبا وجود ندارد

این متخصص پوست و مو در ادامه iبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سلولیت بیماری بسیار شایع در زنان است و تقریبا مردان از این بیماری در امان می باشند.

وی افزود: طرز قرارگیری فیبرهای بافت همبند زیرپوست و محکم بودن پوست در مردان سبب شده که بیماری سلولیت در مردان بروز نکند.

آقاجانی یادآور شد: البته مردان نیز مانند زنان ممکن است دچار درجاتی از تجمع چربی‌ها زیرپوست شوند ولی شدت آن بسیار کمتر از زنان است و تقریبا نمود مشخصی ندارد.

وی خاطرنشان نمود: عوامل ژنتیکی، نداشتن تحرک و فعالیت بدنی، مصرف غذاهای پرچرب، استعمال سیگار، مصرف کم آب و مایعات، جریان ناکافی و غیرعادی سیستم خونی و لنفاوی، بعضی از مواد غذایی و حساسیت iبه بعضی از مواد از جمله دلایل بروز سلولیت در زنان است. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.