˝ترنج˝ را پنهانی ساختم

در نشست پرسش و پاسخ فیلم ترنج عنوان شد:

مجتبی راعی در نشست خبری این فیلم عنوان کرد : از ترس بدخواهان ترنج را پنهانی ساختم.

 به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، مجتبی راعی در نشست پرسش و پاسخ فیلم ˈترنجˈافزود: نگران بودم عده ای از ساخت این کار مطلع شوند و بگویند راعی در حال ساخت فیلم است و مانع شوند به همین سبب در طول ساخت هیچ خبر یا عکسی از کار منتشر نشده است.

وی ادامه داد:این شرایط یک واقعیت است.ˈکمال تبریزیˈ بیش از سه فیلمنامه ارایه کرده است که همه رد شده است.

راعی با بیان اینکه اگر حمیدنژاد، پوراحمد و یا تبریزی فیلم نمی سازند باید ناراحت بود، افزود: جوانگرایی به معنی حذف پیشکسوتان نیست،بلکه امری طبیعی است. وقتی من پیر شوم جای مرا فیلمسازان جوان می گیرند.بنابراین این شعار که ما به جوان گرایی پرداخته ایم ،توجیه پذیرنیست.

کارگردان فیلم ترنج در پاسخ به پرسشی دربارهٔ اینکه آیا دغدغه مخاطب ندارید؟،گفت : نمی توانم فیلم ˈدختر پسریˈ بسازم.این مساله وجود دارد که همه تلاشم را می کنم که مخاطب خاص تا پایان پای فیلم بنشیند.امیدوارم بیاموزم که همین خط مورد نظرم حرکت کنم،اما بتوانم مخاطب عام را هم جذب کنم.

راعی دربارهٔ فیلم ترنج توضیح داد:با وجود اینکه کارهایی از این دست،مخاطب چندانی ندارد،اما نمی توانم جز این سینما،کار دیگری انجام دهم.

کارگردان فیلم ˈتولد یک پروانهˈ ادامه داد: درست است که بخشی از دنیای سینما به آثار بدنه اختصاص دارد که چرخ های صنعت سینما را به گردش در می آورند،امادر این بخش هم چندان موفق نبوده ایم. رقم های چند میلیونی به بازیگران ستاره که خوب بازی نمی کنند، پرداخت می گردد،اما باز وضعیت گیشه خوب نیست.

به گفته این کارگردان سینما، وجود نگاه سیاسی آفت سینماست.اینکه اگر فلان فیلمساز جز باند ماست پس فیلم بسازد حتی اگر در خارج آثار نامناسب تولید کرده ،صحیح نیست.

ˈرضا ناجیˈ بازیگر فیلم ˈترنجˈنیز در پاسخ به پرسشی دربارهٔ تکرار نقش هایش توضیح داد: هیچ کدام از نقش هایم یکسان نبوده است،در یک فیلم مکانیک،جای دیگر معمار یا حتی شخصیت کمدی نیز داشته ام.

شهیدی فرد مجری نشست همچنین خطاب به ناجی گفت که منظور شغل شما نیست ،جنس بازی شما مد نظر است.

ناجی نیزگفت:هر کدام از این مشاغل شخصیت متفاوتی دارند.

بازیگر فیلم ˈآواز گنجشک هاˈ ادامه داد: برای بازی از اجتماع و هنجارهای آن الهام می گیرم و هرگز ادا در نمی آورم و بدون نظر کارگردان کار نمی کنم.

وی همچنین به بیکاری چند ساله اش اشاره کرد و گفت:فیلمنامه هایی که بیشتر پیشنهاد می شد،باب طبعم نبودند و من تنها در این مدت برای امرار معاش در چند کار حاضر شدم.اما وقتی راعی با من تماس گرفتم و فیلمنامه را فرستاد شبانه آن را خواندم و قبول کردم.

ناجی گفت:حتی تا زمان آغاز فیلمبرداری چند ماهی فاصله بود و پیشنهاد دو کار سینمایی هم داشتم اما به خاطر علاقه به این فیلم آنها را رد کردم.

ˈمحمود پاک نیتˈ دیگر بازیگر فیلم ترنج نیز گفت:از اینکه این فیلم در بخش مسابقه نیست و دربارهٔ اش بی مهری شده،دلم گرفته است.

وی افزوذ: به بازی در این فیلم افتخار می‌کنم چرا که کارگردان آن دغدغه ارتقای فرهنگ مملکت خود را دارد. متاسفانه بسیاری از بزرگان سینما این دغدغه را ندارند.

پاک نیت گفت که اگر راعی ازم بخواهد که تنها در یک سکانس از مقابل دوربینش رد شوم قبول می کنم.

فیلم سینمایی ˈترنجˈکه پیشتر ˈترنج در ترنجˈ نام داشت، در ادامه کارهای راعی با مضمون معناگرا به شمار می رود.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.