آموزش والدین دانش آموزان استثنایی از امسال در مدارس استثنایی ساماندهی می شود

۲۲ آبان ،

با توجه به تاکیدات برنامه پنجم توسعه و به منظور ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها ، برنامه آموزش خانواده از امسال در همهی مدارس استثنایی کشور ساماندهی می شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، نامدار عبدالهیان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره اهداف آموزش خانواده های کودکان استثنایی گفت : با آموزش اولیاء سطح آگاهی خانواده ها به لحاظ تربیتی و سطح مهارتی آنها به لحاظ عملکردی در ارتباط با رفتار مناسب با کودک استثنایی ارتقاء می یابد.

وی افزود : والدین در این دوره های آموزشی با ویژگی های خاص کودکان استثنایی ، توانایی ها ، محدویت ها و علاقه مندی آنها برای سازگاری با اجتماع و محیط اطراف آشنا می شوند.

عبدالهیان با بیان اینکه دستورالعمل آموزش خانواده در آموزش و پرورش استثنایی با تعیین سرفصل ها ی آموزش خانواده های کودکان و دانش آموزان استثنایی همراه با مستندات ارزیابی از فرایند ، برای برنامه ریزی و اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده گفت: مسوولیت اجرای دوره های آموزش خانواده در آموزشگاه برعهده مدیر آموزشگاه و نظارت بر آن برعهده شورای نظارت بر برنامه آموزش خانواده استان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، موضوعات پیشنهادی دوره های آموزشی در هر استان با در نظر گرفتن بافت فرهنگی ، اجتماعی و موقعیت منطقه و مشکلات موجود و میزان علاقمندی اولیاء دانش آموزان جهت پاسخ گویی به سوالات و آموزش آنها برگزار می شود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.