اجرای بندهفتم طرح تحول اقتصادی

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت، اعلام کرد: تاکنون ۲ نشست در زمینه طرح تحول نظام بانکی با حضور رئیس جمهور برگزار شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمدرضا فرزین در خصوص جدیدترین اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح اصلاح نظام بانکی، گفت: برای این منظور تاکنون ۲ جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شده است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت، اظهار داشت: این طرح هم اکنون در دست بررسی است و به محض مشخص شدن نتایج نهایی، اعلام می شود.

فرزین همچنین از برنامه ریزی برای انجام برخی سرمایه گذاری های خارجی از طریق بکارگیری منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و بیان داشت: طبق اساسنامه، صندوق می تواند از طریق شناسایی فرصت های مناسب سرمایه گذاری در خارج، در این زمینه فعالیت هایی را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، طرح تحول نظام بانکی یکی از محورهای اصلی طرح تحول اقتصادی بوده است که توسط رئیس جمهور ارائه شده بود.

سیدشمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این باره گفته است: طرح تحول نظام بانکی از دغدغه‌های رئیس‌ جمهور برای تشکیل نظام جامع اطلاعات مشتریان بانکی است.

حسینی تاکید کرد: نظام بانکی ما نیاز به تحول دارد، زیرا با افزایش کارمندان بانکی، شعب و مشتریان دیگر اجرای برنامه ها با سیستم های نظارتی ۱۰ سال پیش امکانپذیر نیست.

کارگروهی نیز در سال گذشته به منظور بررسی ابعاد مختلف طرح تحول نظام بانکی به عنوان یکی از محورهای ۷ گانه طرح تحول اقتصادی تشکیل شده بود که هدف آن شناسایی نقاط ضعف شبکه فعلی بانکی کشور و ارائه راهکار در زمینه نحوه اجرای طرح تحول نظام بانکی در بهترین و موثرترین حالت بوده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.