ازدیاد برداشت محور اصلی پروژه های پژوهشی شرکت متن شد

۲۷م آذر ،

489-1.jpg

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، مطالعه برای دستیابی به بهترین روش ازدیاد برداشت را محور اصلی پروژه های پژوهشی این شرکت عنوان کرد و گفت: تاکنون مطالعات گسترده ای در این زمینه بر روی میادین تحت نظارت شرکت متن صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قربانی با بیان این مطلب گفت: فرایند ازدیاد برداشت از فرایندهای مورد تاکید شرکت متن در تمام طرح ها و پروژه های تحت نظارت این شرکت است و در این خصوص، برنامه پژوهشی جامعی برای تمام میادین تدوین کرده ایم.

وی تاکید کرد: پژوهش، موضوعی زیربنایی است و هم اکنون ۲ تا ۳ درصد درآمد ناخالص اکثر کشورهای دنیا صرف پژوهش می گردد.

به گفته وی، رویکرد پژوهش در حوزه نفت و گاز خصوصا از سال ۷۹ به بعد به صورت جدی تری در وزارت نفت دنبال شد، بطوریکه از سوی وزیر وقت نفت، دستوری برای نهادینه کردن پژوهش در شاکله سازمانی این وزارتخانه صادر شد و متعاقب آن، ادارات پژوهش در شرکت ملی نفت ایران و دیگر شرکت های اصلی وزارت نفت شکل گرفت.

قربانی در ادامه تشریح کرد: تمرکز فعالیت های پژوهشی شرکت ملی نفت ایران در آغاز، ایجاد زیرساخت های لازم برای پژوهش در حوزه نفت و گاز در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها بود تا جاییکه وزارت نفت در سال ۸۳ نسبت به حمایت مالی از دانشگاه ها برای تامین تجهیزات موردنیاز پژوهشی آنها اقدام کرد و پیرو این حمایت ها، دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، شیراز و سهند تبریز به عنوان دانشگاه های هدف مطرح شدند و چابکسازی این دانشگاه ها در حوزه پژوهش های نفت و گاز مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، به ابلاغ نظامنامه پژوهشی شرکت های تابعه وزارت نفت در سال ۸۹ اشاره و اذعان کرد: امتیاز بزرگ این نظامنامه این است که پژوهش را از ابعاد و حوزه های مقطعی به حوزه های کلان منتقل کرده است.

وی در مورد فعالیت های پژوهشی در شرکت متن توضیح داد: خوشبختانه شرکت متن پیش از آنکه نظامنامه پژوهشی وزارت نفت تدوین و ابلاغ شود، راهبرد پژوهشی خود را منطبق با برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز ۲۰ ساله تنظیم و تلاش کرده است به نحو مطلوبی، از قابلیت های قراردادهای بیع متقابل استفاده می کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.