استانداردسازی گامی برای خودکفایی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش کیفیت کالاهای داخلی در سایه استانداردسازی منجر به حفظ بازار داخلی و افزایش صادرات و کسب اعتبار و حفظ امنیت ملی در بین کشورهای منطقه است.

طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امروزه در جهان و در میان کشورهای مختلف استانداردها یکی از مهمترین معیارهای توسعه یافتگی در مبادلات اقتصادی می باشند گفت: کشورهای قدرتمند جهان از آن به عنوان ابزاری قدرتمند و پیشرفته در مقابل سایر کشورها استفاده می نمایند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش صادرات با کیفیت افزود: تجارت، چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی آن روزبه روز بر اقتصاد ملی و اقتصاد جهانی تاثیر بیشتری بر جای می گذارد بنابراین بخش بازرگانی برای تحقق این امر باید به رقابتی و حذف انحصارها از فضای کسب و کار، افزایش نقش تجارت در توسعه و افزایش سهم کشور در تجارت بین المللی و تعامل فعال با اقتصاد جهانی تبدیل شود.

وی افزود: کالاهای بی کیفیت و بدون شناسنامه علاوه بر تخریب بازار صادرات کالاهای معروف ایرانی را هم تحت شعاع قرار می دهد پس اجرای استانداردهای ملی ایرانی به نفع همه مردم و اقتصاد کشور است و سبب افزایش صادرات و فروش داخلی و تامین ایمنی و بهداشت مصرف نمایندگان و صرفه جویی در وقت و هزینه ها و در نتیجه سبب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمت ها می شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی تولیدات داخلی سبب خودکفایی کشور در بخش های مختلف می شود و درآمدهای کشور را افزایش می دهد افزود: ترویج فرهنگ استاندارد در میان اقشار مختلف مردم به ویژه تولید نمایندگان و صنعت گران سبب تولید محصولات با کیفیت بالا می شود که حفظ بازار داخلی و صادرات بیشتر را در پی خواهد داشت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.