اکتشافات معدنی به صورت ناحیه های انجام شود

نایب رییس خانه معدن ایران گفت:‌ اکتشافات معدنی اگر به صورت ناحیه ای انجام شود نتیجه مطلوب تری را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از ایمیدرو،‌ محمد رضا بهرامن تصریح کرد: خوشبختانه این نظریه مورد تایید بسیاری از کارشناسان و مسوولان قرار گرفته که اکتشافات معدنی باید به صورت ناحیه ای انجام شود.
وی با اشاره به توانمندی شرکت های خصوصی در حوزه اکتشاف تصریح کرد: بخش خصوصی قادر به اجرای عملیات اکتشافی حتی در معادن بزرگ است به گونه ای که می توان از وجود این شرکت ها و سرمایه آ‌ن ها برای شناسیایی ذخایر جدید و اکتشافات تفصیلی به ویژه در معادن فلزی بهره برد.
بهرامن با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی نیازمند تولیدات معدنی هستند ادامه داد : این بخش به دلیل جذابیت هایی که دارد با چالش های کمتری برای توسعه مواجه است.
نایب رییس خانه معدن ایران همچنین درباره تامین ماشین آلات معدنی اظهار داشت: در حال حاضر تنها در این بخش مشکلاتی وجود دارد که برای حل آن پیشنهاد هایی به دولت مطرح کرده ایم که به نفع تولید کشور باشد.
این مسول تشکل معدنی همچنین با بیان اینکه به دلیل وجود نقاط قوت، بخش معدن با چالش های کمتری از تحریم مواجه شده گفت: در شرایط حاضر وضعیت مناسبی برای ایجاد کنسرسیوم های بزرگ معدنی فراهم است که با آن می توان باری از دوش بخش دولتی برداشت به گونه ای که همزمان با توسعه معادن از شرایط اقتصاد تک محصولی نیز خارج شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.