الگوی ایرانی اسلامی روشی برای ارتقای دانشگاه کشورهای مسلمان

اردیبهشت ۱۴۰۳

“مسئول سیاسی بسیج دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی” اشاعه دیدگاه ایرانی_اسلامی را به عنوان الگویی مستقل از روش‌های غربی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور مؤثر دانست و گفت: می‌توان این دیدگاه را به عنوان الگو در اختیار کشورهای مسلمان قرار داد.

روح‌الله کوثری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه دانشجویان و اساتید عمده مطالبات خود را از وزارت علوم در قالب بیانات مقام معظم رهبری پیگیری خواهند کرد، اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری با عنوان خط‌دهنده حرکات تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان، بیشتر بر روی اسلامی کردن دانشگاه، ویرایش کتاب‌های درسی در فاز علوم انسانی و پالایش از نگاه‌های سکولار بوده است.
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه ارج نهادن به علوم انسانی در دیدگاه اسلامی- ایرانی وجود دارد، گفت: ایجاد دیدگاه ایرانی- اسلامی به عنوان الگوی مستقل از روش‌های غربی بر ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور که مد نظر مقام معظم رهبری است، تأثیرگذار خواهد بود.
 
کوثری با اشاره به سرعت ۱۱ برابری رشد علمی کشور در مقایسه با رشد علم در جهان تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین مطالبات دانشگاهیان از وزارت علوم ادامه روند سرعت رشد و ارتقای سطح علمی در راستای عزت و افتخارآفرینی ایران در خاورمیانه و سطح جهانی است.

وی تصریح کرد: بعد از اثبات کامل طرح الگوی ایرانی- اسلامی می‌توان آن را به عنوان الگو در اختیار کشورهای مسلمان قرار داد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی و کمّی دانشگاه در راستای اجرای کامل فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد بود و بر این اساس، دانشگاه باید از حضور اشخاصی که با دیدگاه‌های انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب تفرق دارند، ممانعت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.