انتقاد از ۶ سال معطلی اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری

۲۴خردادماه،
ممتاز نیوز: معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران از این پس در جایگاههای تصمیم گیری حضور خواهند داشت و تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت نیز سبب می‌شود تصمیم‌گیری‌ها قائم به شخص نباشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، محمد شریفی‌مقدم در جلسه رابطان پرستاری گفت: چون برای معاونت پرستاری ساختاری تعریف می‌شود بنابراین تصمیم‌گیری‌ها متکی به فرد نیست.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین شرایط احراز برای پست معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ادامه داد: به طور مثال یکی از شرایط احراز برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی عضو هیئت علمی بودن است که البته از پیشنهادهای ما برای شرایط احراز پست معاونت پرستاری در وزارت بهداشت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه کار در بالین است البته اعضای هیئت علمی پرستاری هم سابقه خدمت در بالین را دارند.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با تأکید بر ضرورت حضور پرستاران در جایگاههای مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزود: پیش از این تصور می‌شد با داشتن قانون بسیاری از مشکلات پرستاران برطرف می‌شود و قانون ارتقای بهره‌وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با رأی قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد اما عملاً اجرای قانون ۶ سال معطل ماند.

شریفی‌مقدم با اشاره به اینکه هم‌اکنون نزدیک ۲ سال است که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پشت در شورای عالی بیمه و سلامت معطل است، گفت: با عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت تا حدودی مشکل برطرف می‌شود و دکتر احمدی‌نژاد در آخرین جلسه عنوان کرد اگر سازمان نظام پزشکی عضو است چرا نباید سازمان نظام پرستاری هم عضو این شورا باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور معتقد بود در جلسه‌ای که نماینده‌ای از پرستاران حضور نداشته باشد قطعاً تصمیم‌گیری به نفع آنها نیست هم‌اکنون در همه مناصب و جایگاهها پزشک حضور دارد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه از سال ۷۰ تاکنون همواره کوشیده‌اند به نحوی حتی اداره کل پرستاری را در وزارت بهداشت منحل کنند، افزود: زمان تشکیل سازمان نظام پرستاری حتی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به درستی با این حرفه آشنا نبودند اما هم‌اکنون همه کاندیداهای ریاست جمهوری کاملاً به مسائل پرستاران آشنا می باشند که نشان از وزنه پرستاری دارد.

شریفی‌مقدم با تأکید بر اینکه نباید پرستاران جایگاه‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را از دست بدهند، گفت: هم‌اکنون پرستاران در سراسر کشور از جمله مشهد، آبادان، اصفهان، تهران و… برای شورای شهر کاندید شده‌اند که قطعاً به نفع پرستاران است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.