برنامه‌ریزی برای تقویت موضوع دیپلماسی فناوری در کشور

این مطلب در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، مهندس امیری‌نیا رئیس این مرکز، گفت: این مرکز در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد و از سال ۱۳۸۹ با تغییر عنوان از دفتر به مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری مأموریت‌های محوله را انجام می‌دهد.
 
وی افزود: استراتژی‌های کلان این مرکز شامل تسهیل در انجام پروژه‌های انتقال و توسعه فناوری‌های برتر و نوظهور، ایفای نقش مؤثر در توسعه دیپلماسی فناوری و بهبود فرآیند توسعه نوآوری در کشور و اثربخشی آن می گردد.
 
مهندس امیری نیا ادامه داد: این مرکز برای توسعه فناوری در کشور برنامه‌هایی مانند انتقال بومی‌سازی فناوری، ساختارسازی در قالب ایجاد مؤسسات فناوری محور و تشکل‌های تخصصی مربوطه و نهادسازی در نظام ملی نوآوری و سیاست‌گذاری و ایفای نقش فعال در تهیه بعضی اسناد سیاستی ملی و ترویج بعضی مفاهیم تازه در فضای علمی کشور را در دست اقدام دارد.
 
وی در پایان نیز گفت: موضوع دیپلماسی فناوری از سال ۱۳۸۸ به بعد در این مرکز با اهدافی نظیر مقابله با تلاش برای منزوی نمودن ایران، گسترش حیطه نفوذ کشور، مقابله با چالش‌های بین‌المللی و ارتقای ظرفیت‌های علم و فناوری در کشور دنبال شده است.
 
این جلسه به‌منظور آشنایی بیشتر اعضای کمیسیون‌های علمی و فناوری و مشورتی با عملکرد مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری بود و اعضای جلسه بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تقویت بیش از پیش موضوع دیپلماسی فناوری تاکید نمودند و مقرر شد در جلسات آینده این موضوع مورد بحث و کارشناسی بیشتر قرار گیرد.
 
در پایان این جلسه، اعضای کمیسیون‌های علمی و فناوری و مشورتی از نمایشگاه دستاوردهای مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری بازدید نمودند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.