مدل نظری دیپلماسی علم و فناوری تائید شد

۲۳فروردین۱۳، فاوانیوز :رییس مرکز تحقیقات سیاست علم و فناوری کشور گفت : مدل نظری دیپلماسی علم و فناوری مورد تائید اعضای کمسیون دائمی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری قرار گرفت .

دکتر سید حسن قدسی پور در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت : در نود و هشتمین جلسه کمسیون دائمی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف ) دو موضوع در دستور کار قرار گرفت و بررسی شد .

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات گزارش مدل نظری در مورد دیپلماسی علم و فناوری بود که توسط کمیسیون دفاع و امنیت ملی مطرح شد .

قدسی پور اظهار داشت : مدل نظری این گزارش مورد تائید اعضا قرار گرفت و قرار شد راهبردهای عملی و اجرایی این کار استخراج و اجرایی شود.

قائم مقام دبیر شورای عالی عتف اضافه کرد :امروزه دیپلماسی علم و فناوری در روابط خارجی کشور ها حرف اول را می زند.

وی اظهار داشت : این پروژه به روابط علم و فناوری در سیاست خارجی و راهبردهای کلانی که در این رابطه مد نظر قرار گرفته است می پردازد.

قدسی پور گفت :گزارش بعدی که در کمیسیون مطرح شد به پروژه ازدیاد برداشت مخازن نفت و گاز بود که توسط مدیر پروژه گزارش آن ارایه شد .

رییس مرکز تحقیقات سیاست علم و فناوری کشور خاطر نشان کرد : این پروژه بسیار استراتژیک است و از پروژه های کلان ملی به شمار می رود.

وی ادامه داد: پومپاژ گاز ظرفیت مشخصی دارد و با توجه به اینکه در فصل زمستان که مصرف گاز بالا می رود مخازن ذخیره ای در نظر گرفته می گردد تا در فصل تابستان که مصرف گاز کمتر است این مخازن پر شود و مورد استفاده فصل زمستان قرار گیرد .

قدسی پور افزود :در راستای اجرای این پروژه در زمستان سال قبل یک مرکز ذخیره سازی گاز در نزدیکی ورامین افتتاح شد .
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.