برنامه های کمیته امداد بر توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده های زیر پوشش استوار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘حسین انواری’ در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال ‘تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’، افزود: این شعار در حقیقت ادامه شعار جهاد اقتصادی در مقابله با ‘حرکت دشمنان اسلام برای فلج کردن اقتصاد کشور’ است.

وی خاطرنشان کرد دشمن سعی می کند با هر وسیله ای مردم را از آرمان های اسلامی و انقلابی خود عقب نگه دارد؛ واقعیت ها را دگرگون و ‘واقعیت سازی’ کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که دشمنان می خواهند توان ملی ما را تحقیر کنند، گفت: به زانو در آوردن کشور از نظر اقتصادی و ناامیدی مردم در شرایط فعلی به ویژه ناامید کردن جوانان در دستور کار برنامه های تخریبی و تحریم های دشمن قرار دارد.

انواری با بیان این که جهاد اقتصادی، یک حرکت هوشمندانه است که با حمایت الهی باید انجام شود، افزود: شناخت استعدادها، افزایش توانمندی های بالقوه و ارتقای کارآمدی فکری و فرهنگی، توسعه فرهنگ کار و تلاش، گسترش فعالیت های فنی و حرفه ای، گسترش زمینه خوداتکایی، پیشگیری از فرهنگ سوء مستمری بگیری و توسعه کارهای زودبازده و درآمدزا از جمله برنامه های درنظرگرفته شده برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد به شمار می رود.

وی درباره برنامه های توانمندسازی اقتصادی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد گفت: کمیته امداد در موضوع کارآفرینی تلاش می کند، اقتصاد خانواده را براساس نوآوری قرار دهد و توسعه اقتصاد خانواده بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده کاربردی از دانش و بستر سازی برای جوانانی که ایده را به محصول تبدیل می کنند، از مهم ترین برنامه های توانمندسازی اقتصادی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: برای توانمندی سازی اقتصادی خانواده های زیر پوشش این نهاد ، اجرای برنامه های ارتقای منزلت کارآفرینان، استحکام و مداومت در کار و پربار کردن محصول، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کار و تلاش بی وقفه همراه با خلاقیت و عمق بخشیدن در عمل در دستورکار قرار گرفته است.

انواری اظهار داشت: در ارتباط با تحکیم خانواده نیز در نظر است برنامه های افزایش سطح رفاه و نیازهای اولیه خانواده، پیشگیری از مهاجرت افراد از روستاها به شهرها و حاشیه نشینی، کاهش عوامل تاثیرگذار بر بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی، تغییر نگرش خانواده ها به مشکلات و افزایش ضریب سازگاری با محیط برای خانواده های تحت حمایت کمیته اجرا شود.

وی گفت: ایجاد امید به زندگی و نشاط و شادابی داخل خانواده و ایجاد اعتدال سلامت روانی و افزایش اعتماد به نفس ، جلوگیری از افسردگی و ناهنجاری اجتماعی به ویژه در جوانان و دختران بازمانده از تحصیل و ارتقای سطح آگاهی دینی، اعتقادی، علمی و فرهنگی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه های برای تحکیم خانواده ها به شمار می رود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: اجرای برنامه های استیفای حقوق محرومان در حوزه های مختلف از جمله حوزه قضایی، توسعه آموزش های مهارت زندگی و بازسازی آثار تخریب ها و محرومیت های گذشته خانواده های تحت پوشش این کمیته، نقش موثری در تحکیم بنیان این خانواده ها خواهد داشت.

انواری درباره هفته اطعام که از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه جاری است، گفت: این هفته به نام هفته اطعام ، اکرام، نوع دوستی و تعاون نامگذاری شده و فرصت ارزشمندی برای توسعه فرهنگ انفاق و احسان در کشور است.

وی خاطرنشان کرد نوع دوستی، وحدت آفرین است و خداوند نیز دستگیری از افتادگان و تعاون اجتماعی را دوست دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد این کمیته افتخار دارد با بیش از ۴۰ سرفصل کاری با همکاری مردم، در اختیار خلق باشد و آن را عبادت می داند.

انواری گفت: وفاق و وحدت ملی، عناصر ارزشمندی هستند و اگر جامعه رنگ الهی خود را حفظ کند، وحدت ملی نیز محکم باقی می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضایل دعا و شب های قدر، تقوا را از آثار و نتایج ماه پربرکت رمضان عنوان کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: زبونی و خودفروختگی یاران امام حسن (ع) و دلبستگی های آنان به دنیا به جایی رسید که حاضر شدند این امام بزرگوار را به معاویه تحویل دهند.

انواری افزود: دشمنان امام حسن (ع) با تبلیغات سوء ، مردم را از واقعیات پیرامون خود دور نگاه داشتند و امروز هم استکبار از این ابزارهای تبلیغاتی، استفاده می کند.

اجتمام**۹۱۸۵**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۰۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.