بشار اسد مایه افتخار جوانان مسلمان/ عربستان مصداق بارز اسلام آمریکایی/ نقش اساسی رژیم صهیونیستی در فجایع میانمار

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از زمانی که استکبار جهانی از رئیس‌جمهور سوریه خواست که بین خلع سلاح کردن حزب‌الله و کناره‌گیری از قدرت یکی را انتخاب کند، وی با اقتدار مقابل خواست استکبار ایستاد و توانست در این چند سال بویژه یکسال اخیر از مهلکه توطئه‌های غرب علیه سوریه سربلند بیرون آید.

سردار محمد جعفر اسدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار دفاعی امنیتیممتازنیوز، موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار داد.

تحریم فرصتی برای پیشرفت است

سردار اسدی با یادآوری تحریم جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون اظهار داشت: مقایسه‌ای منطقی، به خوبی تفاوت امروز کشور را با ۳۲ سال پیش مشهود می‌کند.

وی افزود: در اوایل انقلاب، مستکبرین سعی می‌کردند در کشورمان شایعه کنند که تا چند ماه دیگر همه کالاهای مورد نیاز مردم حتی نان هم نایاب می‌شود اما شاهدیم که به لطف خدا، انقلاب اسلامی هر روز بیش از پیش در مسیر پیشرفت گام بر می‌دارد.

سردار اسدی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه “ما در جنگ، انقلاب خود را صادر کردیم” تأکید کرد: دشمنان نظام، ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند، اما با وجود اینکه کشور در تمام عرصه‌ها مورد تحریم بود، استقامت جوانان مومن ایرانی باعث شد تا هیچ نقطه‌ای از خاک میهن به دست دشمن بعثی نیفتد و رشادت‌های رزمندگان اسلام دنیا را مبهوت کرد.

وی در ادامه با تاکید بر مقاومتی کردن اقتصاد که مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله) است، خاطرنشان شد: باید از تمام فرصت‌های موجود به نحو احسن استفاده کرد و تحریم نیز در صورتی که استقامت لازم را نشان دهیم باعث رشد، شکوفایی و خوداتکایی خواهد بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری واقعه “شعب ‌ابی‌طالب” در صدر اسلام تصریح کرد: مسلمانان از ابتدا مورد تحریم مستکبرین قرار گرفته‌اند اما بحمدلله همواره از این تحریم‌ها سربلند بیرون آمده‌اند، البته  امروز شرایط ما با اوضاع مسلمانان در شعب ابی‌طالب قابل مقایسه نیست و ما توانسته‌ایم بیشتر اقلام مورد نیاز خود را تامین کنیم.
در عرصه‌های گوناگون پیشرفت داشتیم

سردار اسدی خاطرنشان شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحریم و محاصره اقتصادی یا عملیات نظامی شکست نخواهد خورد؛ دشمن زمانی می‌تواند به ما ضربه وارد کند که با بالا بردن توقعات در جوانان آنان را از توجه به پیشرفت‌هایی که در طول انقلاب داشته‌ایم منحرف کند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و افزایش جمعیت در تمامی عرصه‌ها از جمله جاده سازی، سدسازی، پیشرفت های علمی، دستاوردهای نظامی، ایجاد اشتغال و… موفقیت چشمگیری داشته‌ایم، افزود:  این دستاوردها ما را مصمم‌تر می‌کند تا در تمامی عرصه‌ها ایران را به یکی موفق‌ترین کشورهای جهان تبدیل کنیم، به همین دلیل است که استکبار جهانی سعی دارد تا مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

 
حفظ شرف ملت در گرو ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب

معاون ستاد کل نیروهای مسلح حفظ عزت، شرف و موفقیت در مسائل دنیوی ملت ایران را در گرو انتخاب مسیر صحیح دانست و اظهار داشت: اگر بر آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم، می‌توانیم به عنوان کشوری مستقلف الگویی ماندگار برای مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان باشیم.

سردار اسدی ضمن یادآوری تصویب قانون کاپیتولاسیون در زمان رژیم ستم‌شاهی گفت: وضعیت کشور ازسال ۱۳۴۲ که رژیم ستم‌شاهی پهلوی زیر یوغ آمریکا بود در مقایسه با امروز پیشرفت‌های شایانی داشته است، مردمی که درآن زمان کوخ‌نشین بودند و از کمترین امکانات رفاهی مانند آب و برق بی‌بهره بودند، امروز مشغول ساخت ماهواره‌های فضایی و فعالیت در عرصه سلول‌های بنیادی و نانو هستند.

وی با بیان اینکه شعار ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” و شعار استکبار جهانی “نان، کار و مسکن” بود، تصریح کرد: اگر جوانان این شعار را فراموش کنند و مشکل بیکاری، گرانی و مسکن را دغدغه اصلی خود بدانند ما نیز مانند غربی‌ها رو به زوال خواهیم رفت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: کشورهای اروپایی که همواره شعار کار، نان و مسکن را سر می‌دادند با وجود تلاش حاکمان خود در چپاول دیگر کشورها و برای تأمین منابعشان امروز دچار بزرگترین مشکلات در تامین کار و نان و مسکن شده‌اند.

انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های استکباری را از صدر به ذیل کشاند

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های استکباری را از صدر به ذیل کشاند، افزود: همانطور که امام خمینی(ره) سی سال پیش فرمودند “قرن آینده قرن اسلام است” و “این اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند”، مستکبرین امروز هر لحظه بیش از پیش ذلیل‌تر می‌شوند.

 
نقش عوامل داخلی استکبار در تحمیل فشار اقتصادی به مردم

سردار اسدی فشار اقتصادی وارد شده به مردم را غیرقابل انکار دانست و اظهار داشت: برخی افراد خائن در داخل کشور، شدت فشارهایی که استکبار جهانی از خارج مرزها به ملت ایران تحمیل می‌کند را می‌افزایند اما با وجود این فشارها هم جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای خود فروخته‌ای مانند عربستان که همواره سنگ نوکری آمریکا را به سینه می‌زنند، وضعیت اقتصادی بهتری دارد.

اعزام ناوهای آمریکایی به خلیج فارس تازگی ندارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه قدرت‌های مادی، ۳۲ سال است که با تمام توان در برابر انقلاب ایستادگی می‌کنند به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام ناوها به خلیج فارس هم بحث امروز، دیروز و یا یک سال گذشته نیست و به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد.

سردار اسدی در ادامه دلیل اصلی حمله آمریکا به افغانستان و عراق را تلاش برای فشار آوردن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: به لطف خدا همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند” ،پس از این نیز اگر  در راستای اسلام حقیقی که امام خمینی(ره) پس از قرن‌ها احیا کردند، گام برداریم، همواره پیروز میدان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با پیروی از شعاری که امام(ره) سرلوحه رفتاری ما قرار دادند یعنی تلاش برای ساختن جمهوری اسلامی و  گرایش نداشتن به غرب و شرق خواهیم توانست به قله‌های افتخار دست یابیم و محال است که آمریکا و یا قدرت دیگری توان مقابله با ما را داشته باشد.

عربستان مصداق بارز اسلام آمریکایی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه غرب خواستار رواج اسلام آمریکایی در جهان است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب با احیای اسلام حقیقی توسط امام خمینی(ره) استکبار جهانی ناچار به مقابله آشکار با اسلام شد چون آنها می‌خواستند اسلام فقط داخل مساجد بماند و کاری به سیاست نداشته باشد تا بتوانند به راحتی از آن سوءاستفاده کنند، مصداق این نوع اسلام در جهان امروز در عربستان مشهود است.

هراس استکبار از بیداری ملت‌های مسلمان، عامل اصلی کشتار مسلمانان میانمار

سردار اسدی هراس استکبار جهانی از بیداری ملت‌های مسلمان را عامل اصلی کشتار مسلمانان میانمار خواند و افزود: دنیای استکبار مشکلی با اسلام آمریکایی حاکم در عربستان و پیروان این نوع اسلام ندارد بلکه نگرانی مستکبرین از مسلمانانی است که موج بیداری اسلامی به آنها رسیده و بزودی برای آنان تهدید محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: غرب به هیچ وجه نمی‌تواند شاهد سربلندی مسلمانان باشد چون نفس اسلام، اسکتبار ستیزانه بوده و اجازه تعدی به حقوق انسان‌ها در سراسر جهان از جمله میانمار، سوریه، لبنان، یمن، مصر و …را از آنها سلب می‌کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ضمن با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سراسر جهان آغاز شده است، تصریح کرد: استکبار در هر جا که بتواند با این انقلاب مبارزه می‌کند، همان‌طور که رئیس جمهور اسبق آمریکا حادثه ۱۱ سپتامبر را شروع جنگ صلیبی علیه اسلام دانست؛ البته استکبار جهانی، صلیبی نیست و ما با مسیحیان مشکلی نداریم و در واقع جنگ اسلام با صهیونیسم شکل گرفته که اصلی‌ترین سلاح مسلمان در این جنگ، ایمان و اتحاد است.

نقش اساسی رژیم صهیونیستی در فجایع میانمار

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری(رضوان الله)، رژیم غاصب صهیونیستی را از جمله یزیدیان زمان دانست و خاطرنشان کرد: با بررسی فجایع اخیر در میانمار به این نکته پی خواهیم برد که رژیم صهیونیستی در این وقایع نقش اساسی داشته، همانطور که تفرقه‌افکنی بین اقوام و ادیان از معروف‌ترین سیاست‌های این رژیم خبیث به شمار می‌رود.

استکبار جهانی تیرهای خود را به سمت ولایت نشانه گرفته است

سردار اسدی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی، تیرهای خود را به سمت ولایت نشانه گرفته است، اظهار داشت: غرب امروز تمام توان خود را برای قداست‌زدایی از ولایت فقیه بکار گرفته‌ که این مسئله در وقایعی مثل فتنه ۸۸ کاملا مشهود بود؛ بنابراین امروز برای خنثی کردن توطئه دشمنان موظفیم بیش از پیش در راستای حفظ شأن آرمان‌ها و مقدسات انقلاب بکوشیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) مبنی بر اینکه “اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکتتان آسیبی نمی‌رسد” تأکید کرد: حفظ کیان نظام در گرو حفظ قداست و جایگاه ولی فقیه است و  همانطور که در طول تاریخ، اسلام بارها از این قداست زدایی‌ها سیلی خورده و نتیجه‌ای مانند روی کار‌آمدن حجاج بن یوسف ثقفی را بدنبال داشته، در صورت اهمال ما در حفظ این جایگاه، ضربه مهلکی به میهن اسلامی وارد خواهد شد.

بشار اسد مایه افتخار جوانان مسلمان

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، بشار اسد را مایه افتخار جوانان مسلمان دانست و گفت: از زمانی که استکبار جهانی از رئیس‌جمهور سوریه خواست که بین خلع سلاح کردن حزب‌الله و کناره‌گیری از قدرت یکی را انتخاب کند، وی با اقتدار مقابل خواست استکبار ایستاد و توانست در این چند سال بویژه یکسال اخیر از مهلکه توطئه‌های غرب علیه سوریه سربلند بیرون آید.

وی مقابله مردم سوریه و ایستادگی بشار اسد در برابر استکبار جهانی را استقامتی ارزشمند خواند و تصریح کرد: تنش‌ها در سوریه پایان نیافته و استکبار جهانی با تجهیز و پشتیبانی آشوبگران از سواحل سوریه و مرزهای ترکیه سعی دارد آرامش را از مردم سوریه سلب کند اما پایداری ملت سوریه در برابر مستکبرین آینده‌ای بسیار روشن را برای آنان بدنبال خواهد داشت.

موج بیداری اسلامی باعث ایجاد تحولات مثبت در عربستان می‌شود

سردار اسدی همچنین با بیان اینکه موج بیداری اسلامی به عربستان رسیده است، یادآور شد: طایفه آل سعود با عملیات روانی سعی کردند با سعودی نامیدن عربستان، مالکیت آل‌سعود بر عربستان را بر اذهان مردم امری طبیعی جلوه داده و به تبع آن جنایات خود بر ملت مسلمان این کشور را عادی بنمایاند اما با رسیدن موج بیداری اسلامی به عربستان نیز بزودی شاهد روند تحولات مثبت در این کشور خواهیم بود.

وی در پایان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای حذف واژه غلط سعودی از دنباله نام عربستان خاطرنشان کرد: آل‌سعود تنها یکی از ۲۷ قومی است که در این کشور زندگی می‌کرده  و توانسته در سال‌های اخیر  با استکبار گرایی حمایت جهان استکبار را جلب کند اما واقعیت این است که عربستان به تمام ملت این کشور تعلق دارد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.