تحقیر شدن آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی دلیل گزارش ضد ایرانی است

حیدر‌پور در واکنش به گزارش ضد ایرانی دادگاهی در نیویورک:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: داشتن مجوز کذایی جهت بلوکه کردن اموال ایران در آمریکا و با توجه به اینکه ایران طی ۳۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را در سراسر جهان تحقیر کرده صدور این گزارش ضد ایرانی از سوی دادگاه آمریکایی طبیعی است.

عوض حیدر‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، درباره گزارش ضد ایرانی دادگاه آمریکایی مبنی بر پرداخت غرامت ۶ میلیارد دلاری ایران به حادثه دیدگان ۱۱ سپتامبر گفت: این پیش فرض ، پیش فرض غلطی است آن ها حتی در تحقیقات خودشان به این نتیجه رسیده بودند که حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی آمریکایی کار القاعده بود و ایران در آن نقشی نداشته است.

وی با طرح این سوال که اگر ایران مقصر حادثه ۱۱ سپتامبر بوده پس چرا آمریکا به بهانه نابودی القاعده به افغانستان حمله کرده است اظهار داشت: این نوع محکوم کردن به مثابه  شعر ” گفتم که گنه کرد در بلخ آهنگری…….. به ششتر زدن گردن مسگری”، است.

  حیدرپور هم چنین تصریح کرد: این استدلال قیاس مع الفارقی است و ۱۱ سپتامبر ارتباطی به ایران نداشت و خود گزارشات آمریکایی حاکی از آن است که ایران هیچ نقشی نداشته و اگر موردی بوده توسط القاعده انجام گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس داشتن مجوز جهت بلوکه کردن اموال ایران در آمریکا را یکی از دلایل این گزارش عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران طی ۳۳  سال پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را در سراسر جهان تحقیر کرده این گونه حرکتهای ضد ایرانی طبیعی است

وی در پایان با بیان اینکه اهمیتی به اینگونه گزارشات آمریکایی نمی‌دهیم، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها با طراحی سلسله اقداماتی قصد فشار به جمهوری اسلامی ایران را دارند و این موضوع هم در راستای همین سلسله اقدامات صورت گرفته است و آنها به این تنتیجه رسیده‌اند که یکی از جاهایی که می توان به ایران فشار آورد حمله غیر مستقیم و چنگ زدن به منابع مالی متعلق به جمهوری اسلامی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.