تقویت محور شاهزادگان راهبرد تازه آمریکا برای جلوگیری از پیدایش انقلاب‌های مردمی

اردیبهشت ۱۴۰۳

قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا نه از راه دموکراتیک بلکه از راه تقویت محور شاهزادگان در کشورهای عربی به دنبال ایجاد تحولی تازه بوده که این فشارها راهبردی برای جلوگیری از پیدایش انقلاب‌های مردمی و سرکوب آنهاست.

” جعفر قنادباشی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به دست گرفتن قدرت از سوی شاهزادگان جوان حاکم بر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اظهار داشت: آمریکا از زمان حضور جرج‌ بوش و قبل از آن به این نتیجه رسیده که بر جای ماندن سیستم‌های دیکتاتوری در کشورهای عربی سبب بر پایی انقلاب در این کشورها خواهد شد و امروز نیز با برپایی این  انقلاب‌ها  منافع آمریکا و غرب از سوی این کشورها نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به مردمی بودن این انقلاب‌ها افزود: در زمان حاکمیت جرج بوش طرحی تحت عنوان خاورمیانه بزرگ مطرح شد که در این طرح روی کار آوردن یک سیستم دموکراتیک در کشورهای عربی خاورمیانه به منظور جلوگیری از انقلاب در این کشورها در دستور کار غرب قرار گرفت.

قنادباشی تصریح کرد: رفاه و آزادی نسبی که به وسیله‌ این طرح ایجاد شده، یک فضای سیاسی هدایت شده از سوی غرب و آمریکا است.

وی در ادامه افزود:به دلیل نا‌موفق بودن این طرح و واهمه غرب از روی کار آمدن گروه‌های اسلامی شیوه جدیدی با همان اهداف ارائه شد که به نظر خطرات ذکر شده را در بر نداشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا نه از راه دموکراتیک بلکه از راه تقویت محور شاهزادگان در کشورهای عربی به دنبال ایجاد تحولی تازه بوده که این فشارها راهبرد آمریکا برای جلوگیری از پیدایش انقلاب‌های مردمی و سرکوب آنهاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.