تقویت جریان های فرقه گرا به زیان جهان اسلام است

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، ‘علی لاریجانی’ روز یکشنبه در دیدار وزیر امورخارجه دولت فلسطین گفت: مسئله فلسطین و احقاق حقوق مردم مظلوم آن از دغدغه های اصلی ملت ایران است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم فلسطین ایستاده و تا دست یابی به آرمان فلسطین از آن دفاع خواهد کرد.

لاریجانی تصریح کرد: موضع ایران حمایت از محور مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد تفرقه و جدایی میان امت اسلامی از توطئه های دشمنان اسلام در منطقه است، خاطر نشان کرد: فکر امام خمینی (ره)، تقویت وحدت و همبستگی میان امت اسلامی بوده است و تاکنون در این مسیر از هیچ کمکی فروگذار نکرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت جریان های فرقه گرا در شرایط کنونی به زیان جهان اسلام است.

وی با اشاره به انقلاب های مردمی در منطقه اظهار داشت: تحولات اخیر منطقه و وقوع انقلاب های مردمی در مصر، لیبی و تونس، رژیم صهیونیستی را در انزوا قرار داده است و نباید اجازه داد این رژیم از انزوا خارج شود.

وزیر امور خارجه فلسطین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی از ملت فلسطین گفت: ملت و دولت ایران همواره یار مردم فلسطین بوده اند و در سختی ها و دشواری ها، کنار ملت فلسطین ایستاده است.

‘محمد احمد عوض’ در ادامه بر اهمیت تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و افزود: غرب و دشمنان جهان اسلام همواره از وحدت میان کشورهای اسلامی نگران می باشند و با طرح مسایلی مانند شیعه و سنی در صدد ایجاد تفرقه و جدایی میان امت اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: قدرت های بیگانه تلاش می کنند با بزرگ نمایی برخی سوء تفاهمات، مانع همگرایی کشورهای مسلمان شوند.

وزیر امور خارجه فلسطین با اشاره به تحولات سوریه خاطر نشان کرد: دخالت کشورهای خارجی اوضاع سوریه را پیچیده تر می کند و تنها مردم سوریه باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین تاکنون هیچ دستاوردی از مذاکرات سازش بدست نیاورده است، افزود: مقاومت تنها راه دست یابی به حقوق مشروع ملت فلسطین و آزادسازی سرزمین های اشغالی است.

سیام**۹۱۰۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.