جنبش حماس و تشکیلات خودگردان از بروز هرگونه اختلاف احتمالی جلوگیری کنند

۱۵م آذر ،

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگرچه عضویت فلسطین در سازمان ملل موفقیتی بزرگ برای ملت مظلوم این کشور به شمار می‌آید اما جنبش حماس و تشکیلات خودگردان باید از بروز هرگونه اختلاف احتمالی جلوگیری کنند.

سید جمال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارتقاء جایگاه فلسطین به عنوان عضو غیر دائم در سازمان ملل گفت: این اتفاق مهم موفقیتی برای ملت فلسطین و گامی بزرگ به سوی تشکیل یک دولت مستقل است.

وی ادامه داد:  آمریکا از میان ۱۴۰ رای موافق تنها موفق به کسب ۹ رای مخالف شد بنابراین چنانچه مجامع بین المللی در حل بحران‌هایی نظیر مسئله فلسطین اقدامات مناسب و اطلاع رسانی کافی را انجام دهند، شاهد خواهیم بود که آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی حتی در سازمان ملل نیز تنها خواهند ماند.

فیاضی تصریح کرد: دولت فلسطین می‌تواند از این پس به عنوان یک عضو ناظر در سازمان ملل اقدامات جنایتکارانه رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ترور رهبران فلسطینی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را در دادگاه‌های بین المللی مطرح کند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: اگرچه عضویت فلسطین در سازمان ملل موفقیتی بزرگ برای ملت مظلوم این کشور به شمار می‌آید اما جنبش حماس و تشکیلات خودگردان باید از بروز هرگونه اختلاف احتمالی جلوگیری کنند.

فیاضی با بیان اینکه اتحاد جنبش حماس و تشکیلات خود گردان زمینه را برای احقاق حقوق ملت فلسطین در مذاکرات آینده فراهم خواهد کرد، افزود: حماس به عنوان دولت قانونی و محمود عباس به عنوان رئیس تشکیلات خود گردان باید بتوانند از موقعیت پیش آمده به منظور هم‌گرایی بیشتر استفاده کنند و با اتحاد در جهت تامین منافع ملت فلسطین پیش روند چراکه این مهم اعمال فشارعلیه رژیم جعلی صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به دستور ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: شهرک سازی‌های رژیم جعلی صهیونیستی اقدامی غیر قانونی و به منظورافزایش اعمال فشار علیه ملت مظلوم فلسطین است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی با متحمل شدن شکست نظامی و سیاسی در صدد بوده تا با فرافکنی شکست وارده را جبران کند، یادآور شد: اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی غیر قانونی بوده و دولت فلسطین می تواند در مجامع بین المللی علیه این اقدامات شکایت و از حقوق خود دفاع کرده و این رژیم غاصب را به زانو درآورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.