حرم رضوی محصور در بلند مرتبه سازی ها

* محمد حیدری

حرم رضوی محصور در بلند مرتبه سازی ها

به گزارش ممتاز نیوز، توفیق یک سفر زیارتی با اهل و عیال به مشهد مقدس نصیبمان شد از آخرین باری که به مشهد سفر کرده بودیم پنج سال می گذشت.

پایمان که به ایستگاه رسید با ذوق و شوق چشم می گرداندیم بلکه حرم رضوی را مشاهده کنیم، اما انگار مسیر طولانی تر از افق دیدمان بود.

هر چه به محل هتل نزدیک می شدیم منتظر رویت حرم بودیم اما متاسفانه حرم را ندیدیم.

بعد از استراحت در هتل به اتفاق خانواده پیاده به سمت حرم راه افتادیم مسیر خیابان رازی تا حرم پیاده پانزده دقیقه است و تا خیابان شیراز که به باب‌الجواد ختم می شود یکسره چشم به سمت احتمالی حرم دوختیم و تا ۵۰متری باب‌الجواد موفق به دیدم گنبد طلا یا سایر گنبدهای جانبی نشدیم.

سر راه پر بود از ساختمان های سر به فلک کشیده با اسامی ایرانی و عربی هتل ها و فندوق ها و استراحتگاه هایی که سر به آسمان می ساییدند.

وقتی به باب‌الجواد رسیدم ناخودآگاه زیر لب گفتم: قربان غریبی آقا امام رضا بروم.

در دولت جمهوری اسلامی ایران که متعلق به آقا امام زمان(ع) است ظواهر زندگی آنقدر پر طمطراق و لاکچری شده که حرم رضوی محصور در ساختمان های بلند مرتبه شده است.

به واقع شهرداری مشهد دست چه کسانی است؟ چه کسانی سیاست بلند مرتبه سازی های اطراف حرم را هدایت می کنند؟

یادش بخیر کودک که بودیم همین که از خیابان تهران قدیم می چرخیدیم حرم و گنبد طلا راست چشمانمان قرار می گرفت و از ته قلب می گفتیم: أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی

یه مشهد بود و گنبد طلایی و دل هایی که با دیدن آن می تپید و می لرزید.

با مشهد چه کرده ایم که حرم آقا امام رضا غریبانه محصور ساختمان های بلند مرتبه شده است.

کاش آن ها که سرمایه گذار این طرح ها بودند کمی به فکر ضعفا و بی بضاعت ها هم بودند، زائر امام رضا اگر دنبال فلسفه زیارت است که برایش ساختمان و ستاره های هتل فرقی ندارد و اگر دنبال هتل لاکچری و ستاره های آن است که راه را اشتباه رفته است.

این راه چه برای زائر و یا برای مسوولان شهر یا برای سرمایه گذاران عاقبت به خیر نیست.

کاش مسوولان استان قدس رضوی و مسوولان شهر با وجدان راحت بخوابند وقتی کودکی در سیستان و بلوچستان برای یک دانه میوه اشک می ریزند و دل آدم با دیدن فیلم آن کباب می شود، مدت هاست کارمان شده ظاهر سازی و برای رضایت بنده خدا تلاش کردن.

کاش یکی پیدا شود مرد و مردانه پای مردم بایستد.

پیشنهاد می کنم مسوولان شهر مشهد سفری به عتبات عالیات یا مدیره و مکه داشته باشند شاید خدا توفیق داد ذهنشان باز شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.