حزب مردم‌سالاری، برقراری روابط سیاسی ایران با دولت انقلابی مصر را خواستار شد

دوشنبه ۵ تیر – ۰۴:۳۵:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با انتشار پیام تبریک به “محمد مرسی”

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تبریک پیروزی اسلام‌گرایان و محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، این پیروزی را نشانه‌ای از خیزش مردمی ملت‌های مسلمان علیه دیکتاتوری، صهیونیسم و استکبار جهانی دانست و خواستار برقراری روابط سیاسی ایران با دولت انقلابی مصر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، متن اطلاعیه حزب مردم‌سالاری به شرح زیر است:
«الیس الصبح بقریب. حمد و سپاس خداوند را که آثار و موج بیداری ملت‌های مسلمان و برکات خیزش مردمی علیه دیکتاتورهای جهان اسلام و ثمرات تنفر کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی، یکی پس از دیگری ظاهر می‌شود که قطعاً پیروزی اسلام‌گرایان مصر و محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از نتایج اولیه و تاثیرگذار این سحر طراوت‌بخش است.
بی‌شک بقایای رژیم وابسته مبارک و حامیان رژیم صهیونیستی نخواهند گذاشت که آب خوش از گلوی مسلمانان مصر پائین برود و تلاش خواهند کرد که حلاوت و شیرینی این پیروزی را با ایجاد انحراف مسیر حرکت انقلابیون مصر بر کام ملت مصر تلخ کنن، اما قطعا مردم مصر با حضور در صحنه و هشیاری خویش می‌توانند تصمیمات مردمی خویش را بر مصوبات غیرقانونی ژنرال‌های نظامی و افسران امنیتی بازمانده از دیکتاتوری سابق تحمیل کنند و پیروزی نهایی را جشن بگیرند. حزب مردم‌سالاری با تبریک به اسلام‌گرایان و حزب عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین و ملت انقلابی مصر، پیروزی دکتر محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری را به فال نیک گرفته و آن را نشانه‌ای از خیزش مردمی ملت‌های مسلمان علیه دیکتاتوری، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی می‌داند و امیدوار است با برقراری روابط گسترده سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت انقلابی مصر، زمینه‌های همکاری صادقانه و مودت اسلامی و اخوت دینی بین دو کشور فراهم شود.
به همین خاطر انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی ایران هرچه سریعتر در جهت برقراری روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و گردشگری از هیچ کوششی فروگذار نکند و با فعالیت‌های دیپلماتیک خویش، در این زمینه پیشگام باشد.»

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۶۳۵۱۰۷۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.