حمایت آشکارغرب ازانفجار تروریستی در سوریه

جام جم آنلاین: کشورهای غربی حامی تروریستها در سوریه ضمن حمایت تلویحی از انفجار تروریستی امروز در دمشق که به کشته شدن وزیر دفاع وکشته ومجروح شدن شماری از مقامات نظامی و امنیتی این کشور انجامید، آن را مستمسکی برای اعمال فشار بیشتربرای بشار اسد قرار دادند. “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا با دست آویز قرار دادن انفجارهای تروریستی دمشق خواستار فشار بیشتر بر بشار اسد شد.” فلیپ هاموند” وزیر دفاع انگلیس هم راستا با همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن این انفجار تروریستی به فضا سازی علیه دولت سوریه پرداخت.

به گزارش  شبکه تلوزیونی “بی بی سی” ، “لئون پانتا ” وزیر دفاع آمریکا در واکنش به انفجارهای تروریستی دمشق بدون محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت : اوضاع در سوریه به سرعت در حال خارج شدن از کنترل است.وی خواستار کناره گیری ” بشار اسد ” از قدرت برای انتقال قدرت در این کشور شد.

” فلیپ هاموند” وزیر دفاع انگلیس هم راستا با همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن انفجار تروریستی دمشق گفت اوضاع در سوریه غیر قابل پیش بینی است.

وی هم مثل همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن این اقدام تروریستی به فضا سازی علیه دولت “بشار اسد” پرداخت و گفت : نگرانی که در حال حاضر داریم این است که دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند.

ابراز نگرانی در خصوص سلاح های شیمیای سوریه پروژه ای است که مقامات و رسانه های غربی چند روزی است که به طور هدفمند و هماهنگ به فضاسازی غیرواقعی درباره آن می پردازند.

همچنین به گزارش  شبکه العربیه،وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای مداخله جویانه ضمن ابراز خرسندی از این اقدام تروریستی مدعی شد بشار اسد دیگر نمی تواند بیش از این قدرت را برای خود نگه دارد.

خرسندی مقامات غربی از انفجار تروریستی امروز دمشق ضمن اینکه بار دیگر دروغ بودن ادعاهای غربی مبنی بر مبارزه با تروریسم را نشان داد، از یک حقیقت دیگر هم پرده بر می دارد و آن ارتباط تروریستهای عامل انفجار امروز با طرحهای خطرناک غربی ها در سوریه است.

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه در واکنش به حملات تروریستی امروز دمشق گفت صدور قطعنامه علیه سوریه در شرایط کنونی به معنی حمایت از گروه های تروریستی است.

به گزارش سایت “استاندارد” ، “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در حالیکه درگیری های شدیدی در سوریه در جریان است از قطعنامه پیشنهادی غرب علیه سوریه حمایت نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در حالیکه وزیر دفاع سوریه در حملات تروریستی کشته شده است رای دادن به قطعنامه پیشنهادی غرب به معنی حمایت از گروه های تروریستی است و اگرغرب می خواهد درباره جنبشی انقلابی در سوریه صحبت کند این موضوع هیچ ارتباطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه شد را به شدت محکوم کرد.
 متن بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات تروریستی امروز دمشق به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه گردید را به شدت محکوم کرد و مراتب تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت این کشور ابراز و با بازماندگان آنان اعلام همدردی می کند.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها تاکید نموده است هرگونه خشونت و توسل به اقدامات تخریبی را محکوم کرده و بر این باور است که تنها راه عبور از بحران جاری در سوریه انجام گفتگو به منظور یافتن راههای سیاسی برون رفت از مشکلات جاری است ، چرا که هرگونه بی ثباتی در این کشور می تواند تشنج و بحران را در منطقه دامن زده و به گسترش بیشتر خشونت و ناآرامی بیانجامد .

بی شک مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل این کشور و حمایت برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی از اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت سوریه و ملت مقاوم آن را هدف قرار می دهد راه به جایی نخواهد برد و این فعالیت ها باید در اسرع وقت متوقف شود .

فرماندهی کل نیروهای مسلح و ارتش سوریه در بیانیه با تایید کشته شدن وزیر دفاع و معاون وی در انفجار تروریستی امروز دمشق تاکید این اقدام بزدلانه هیچ خللی در اراده ملت، دولت و ارتش برای پیگرد تروریستها و پاکسازی کشور از وجود آنها ایجاد نخواهد کرد.

 تلویزیون سوریه بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح و ارتش سوریه را پخش کرد.

این بیانیه با تاکید بر ارتباط عاملان انفجار تروریستی امروز با قدرتهای سلطه گر غربی آورده است : هر کس گمان می کند با این انفجار تروریستی می تواند خدشه ای به سوریه وارد کند، در توهم به سر می برد، زیرا ملت، ارتش و دولت سوریه امروز بیش از هر زمانی مصمم به مقابله قاطع با تروریستها هستند ودست هر کس را که به امنیت سوریه خدشه ای وارد کند، قطع خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.