دبیرکل موتلفه: جریان فتنه برای براندازی نظام آمده بود اما اصلاح‌طلبی به معنی فتنه‌گری نیست

*در انتخابات ریاست‌جمهوری هم اصولا از چند وقت پیش بحث‌هایی مربوط به ریاست‌جمهوری را مستقل از دیگران شروع کردیم. طبیعتا حزبی که می‌خواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها شرکت کند باید امکاناتی را فراهم کرده باشد. مثلا در انتخابات ریاست‌جمهوری حزب باید نامزد و برنامه داشته باشد. حتی معتقدم در انتخابات ریاست‌جمهوری باید روی کادری که بعدا با رییس‌جمهور آینده می‌خواهند کار کنند مطالعه شود؛ یعنی با سه موجودی باید وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شد. اول نامزد، دوم برنامه و سوم کادری که رییس‌جمهور می‌خواهند با آن کار کنند.
*تصمیم کلی ما این است که هم به داخل موتلفه توجه کامل داشته باشیم هم به خارج آن. وقتی می‌گوییم داخل موتلفه، یعنی نامزدی که عضویت موتلفه را دارد، معرفی کنیم، وقتی می‌گوییم خارج از موتلفه، یعنی در مقطعی به این نتیجه برسیم کسی که در داخل موتلفه است برای ریاست‌جمهوری امتیازش نسبت به شخص اصولگرایی که نامزد است ولی عضو موتلفه نیست کمتر است، آن موقع ما براساس امتیازات یک نفر اصولگرا تصمیم خواهیم گرفت.
*تا امروز راجع به هیچ شخصی چه از داخل موتلفه چه خارج موتلفه بحثی را اصلا آغاز نکرده است.
* بنده به عنوان دبیرکل و مسوول موتلفه می‌گویم، اصلا تا به حال جلسه‌ای برای حل اختلاف در موتلفه نداشتیم در عین حال قبول داریم که سلیقه‌های اعضای شورای‌مرکزی در مسایل مختلف می‌تواند با هم متفاوت باشد. اما برای اینکه این تفاوت به اصل موتلفه لطمه‌ای وارد نکند یک کار تشکیلاتی سیستماتیک انجام می‌دهیم و آن رای‌گیری است. اکثریت هرچه رای دادند می‌شود نظر موتلفه اسلامی.
*مصلحت انقلاب در این است که احزاب رقیب اصولگرایان هم وجود داشته باشد و نه تنها هیچ ضرری از ناحیه آنها قایل نیستم بلکه منفعت هم قایلم.
*البته باید تاکید کنم کسانی که در پی براندازی نظام هستند خارج از دایره مردم هستند. بنابراین جریان فتنه را یک تضارب فکری نمی‌بینم. جریان فتنه جریان‌برانداز بود که برای براندازی نظام آمده بود اما آیا اصلاح‌طلبی یعنی فتنه‌گری؟ من چنین چیزی را قبول ندارم. اصلاح‌طلبانی که اصولگرایان و اصولگرایی را قبول ندارند اما در مجموع نظام را قبول دارند و وقتی می‌گوییم نظام را قبول دارند یعنی قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، یعنی فصل‌الخطاب بودن رهبری را قبول دارند اینها داخل نظام هستند.
* ما وقتی می‌گوییم «فتنه»؛ یعنی تشکیلات یا فرد یا افرادی که به منظور براندازی به میدان آمدند، البته با نام اسلام و امام به میدان آمدند. جریان اصلاحات جز افراد معدودی تبری نجستند؛ البته افراد معدودی هم تبری جستند. بنابراین وقتی دلسوزان جریان اصلاحات خیلی‌هایشان حاضر نیستند مرز بین خودشان و جریان «فتنه» را برای مردم روشن کنند نباید انتظار داشته باشند که مردم از آنها استقبال کنند.
*به نظر من «فتنه» و اصلاحات تعریف دارد. این تعریف‌ها مشخص است. کسانی که برای براندازی به میدان می‌‌آیند آنها یک تیپ افراد هستند؛ آنهایی که می‌آیند و اصولگرایان را قبول ندارند ولی نظام را قبول دارند، به نظر من این تفکیک‌ها را خود آنها باید بکنند. به چه دلیل منتظرند دیگران بیایند این کار را انجام دهند.
*همین الان آقای عبدالله نوری می‌گوید یک پیوند ناگسستنی بین جریان سبز و اصلاحات وجود دارد و آقای خاتمی می‌گوید جریان سبز به اصلاحات لطمه زده است با وجود اینکه در اقلیت هم هستند ولی این اختلاف را دارند؛ بین اصولگرایان هم سلیقه‌های مختلف وجود دارد؛ یکی ممکن است که نوع برخوردهای آقای مطهری را بپسندد، یکی ممکن است نپسندد. همه باید این آزادی را داشته باشند که راجع به منتقد هم با دید انتقادی نگاه کنند.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.