دلایل کاهش قیمت میوه از زبان رییس اتحادیه باغداران


دلایل کاهش قیمت میوه از زبان رییس اتحادیه باغداران

۲۲:۰۳ (جمعه ۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اتحادیه باغداران با بیان اینکه واسطه گری سود تولید را کاهش داده است، گفت: بخشی از دلایل کاهش اندک قیمت میوه در بازار به دلیل کاهش تقاضای مردم به دلیل کاهش قدرت خرید است .

عنایت الله بیابانی اظهارکرد: بخشی از دلایل کاهش اندک قیمت میوه در بازار به دلیل کاهش تقاضای مردم به دلیل کاهش قدرت خرید است .

وی افزود: جیب خالی مردم و گرانی همه کالاها و خدمات از دلایلی است که موجب شده است تا با ورود بخشی از میوه های تابستانه به بازار و افزایش عرضه قیمت میوه در برخی موارد با اندکی کاهش مواجه شود.

رییس اتحادیه باغداران خاطرنشان کرد: بخشی کشاورزی از نظر ساختار تولید و عرضه با گذشته تفاوتی ندارد و عده ای واسطه و دلال همانند گذشته بازار گردان عرضه و تقاضای میوه هستند .

وی عنوان کرد: با ورود گیلاس قزوین وآذربایجان قیمت این میوه ها اندکی کاهش یافته و هیچ سیاست گذاری جدیدی عامل کاهش اندک قیمت میوه نبوده است .

بیابانی اظهارکرد: بسیاری از افراد طبقات مرفه که در گذشته بدون محدودیت میوه خریدرای می کردند درحال حاضر تنها متناسب با نیاز میوه می خرند ، بنابراین در چنین شرایطی وضعیت طبقات متوسط وکم درامد جامعه مشخص است .

رییس اتحادیه باغداران بیان کرد: روز گذشته از آذربایجان تماس هایی وجود داشت که حتی برای خرید زردالو به قیمت هزار تومان از باغداران مشکل هایی وجود دارد و در این قیمت ها نیز خریدرای مناسب وجود ندارد وواسطه گری اکنون به بلای تولید بدل شده است.

بیابانی عنوان کرد: تولید کنندگان میوه را تا یک فاصله زمانی بر درخت نگه می دارند و پس از آن باید این میوه در بازار عرضه شود در غیر اینصورت میوه قابلیت عرضه به بازار را از دست می دهد و در این شرایط است که واسطه ها بیشترین استفاده را از بازار به عمل می آوردند.

.

.

.

.

.

.

.پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.