رئیس سازمان عربی حقوق بشر:آل سعود احساس خطر کرده است

۳۰م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر، امجد سفیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم، دربارهٔ وضع حقوق بشر در عربستان گفت: از مدتها پیش وضع حقوق بشر در عربستان مورد توجه ما بوده است.

سلفیتی افزود: رژیم عربستان از آنچه در بعضی کشورهای عربی روی داد، احساس خطر کرده است و تشدید بازداشت ها در این کشور و حتی بازداشت زنان و کودکان به همین سبب است، زیرا بعضی رژیمها در همسایگی عربستان سرنگون شدند و این رژیمها توانایی تعامل با تحرکات مردمی را نداشتند.

وی افزود: اعتراضات و انقلابها در کشورهای عربی با تظاهرات مسالمت آمیز آغاز شد و ناتوانی رژیمها در تعامل با تظاهرات مسالمت آمیز مردمی و اقدامات تحریک آمیز آنها سبب سرنگونی شان شد.

سلفیتی افزود: رژیم سعودی امروز سردرگم شده است و می ترسد بهار عربی به عربستان برسد.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در عربستان مانند هر کشور دیگری حقوقی دارند و دولتها در برابر مردم مسئولند وقانون باید در کشورها حاکمفرما باشد.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر در لندن گفت: رسانه های غربی تا حدودی در مورد نقض حقوق بشر در عربستان پنهان کاری می کنند، زیرا منافع غرب مهمتر از موارد نقض حقوق بشر در عربستان است.

وی افزود: بیشتر رسانه های غرب تحت تاثیر مراکز قدرت و گروههای فشار قرار دارند و  آنها هم چهره درستی از آنچه در عربستان روی می دهد، ترسیم نمی کنند.

سلفیتی افزود: رسانه های رسمی عربستان همواره از کشورهای غربی می خواهند حقوق بشر را نقض نکنند.

 وی افزود: این رسانه ها همواره تحولات مربوط به انقلابهای عربی را پوشش می دهند و ملت عربستان این مسئله را زیر نظر دارد و مردم شاهد تناقض در موضع گیری رسانه های رسمی این کشور می باشند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.