رونمایی از دستاوردهای تازه هسته‌ای در سال آینده/ غنی سازی تا ۲۰ درصد را مطابق نیازمان ادامه می‌دهیم

۲۰م دیماه ،

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام این خبر که درسال آینده شاهد دستاوردهای تازهی در صنعت هسته ای خواهیم بود، گفت: در فردو و نطنز غنی سازی تا ۲۰ درصد را مطابق نیازمان ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه اولین سالگرد ترور “شهید مصطفی احمدی روشن” و “رضا قشقایی” در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی دربارهٔ ادعای غرب مبنی بر غیرصلح آمیز بودن فعالیت های هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: ایران تاکنون هیچگونه فعالیت هسته‌ای غیرصلح آمیز نداشته و برنامه ای نیز برای این گونه کارها نداشته است.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های هسته ای ایران زیر نظر آژانس انجام می‌شود و این آژانس است که می تواند اظهارنظری را در مورد انحراف برنامه‌های هسته‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: عقبه فعالیت‌های هسته ای ایران در تمام دانشگاه‌ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی پیچیده است و  نمی‌توان جلوی پیشرفت چنین موضوع به این گستردگی را با حذف چند نفر به صورت فیزیکی گرفت.

عباسی تصریح کرد: درسه سال قبل و بعد از شهادت استادان  “مسعود علیمحمدی”، “مجید شهریاری”، “داریوش رضایی نژاد” ، “مصطفی احمدی روشن” و “رضا قشقایی فعالیت های ایران در تمامی ابعاد علیم، فنی و پشتیبانی با قوت خود ادامه دارد و در سال آینده نیز شاهد دستاوردهای تازهی در صنعت هسته ای خواهیم بود.

عباسی در پاسخ به سوالی دربارهٔ همکاری‌های میان و آژانس گفت: همکاری بسیار خوبی با آژانس در چارچوب مقررات داریم و به NPT پایبند هستیم و مطابق آن رفتار می کنیم.

وی افزود: بازرسی‌های کارشناسان آژانس به صورت روزانه ادامه دارد و همکاران ما نیز در چارچوب قانون با آنان همکاری می کنند؛ تاکنون نیز تمام فعالیت‌های ما که مورد بازدید قرار گرفته، مورد تأیید آژانس بوده است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی دربارهٔ درجه غنی سازی کشورمان گفت: در فردو و نطنز غنی سازی تا ۲۰ درصد را مطابق نیازمان ادامه می‌دهیم.

عباسی دربارهٔ تاسیس یازده نیروگاه هسته‌ای تازه اظهار داشت: این سوال غلط است چرا که ۱۱ نیروگاه هسته‌ای در برنامه ما نبوده است و درحال حاضر ۲۰ هزار مگاوات برق را در برنامه هسته‌ای داریم لذا اگر راکتورهای ۱۰۰ مگاواتی هدف ما باشد ۲۰ نیروگاه داریم و اگر توان متوسط یا پایین تر باشد باید به ۶۰ نیروگاه برسد که البته این برنامه درازمدت ما است .

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه آیا دور تازه مذاکرات میان ایران و آژانس به یک مدالیته تازه می‌انجامد یا خیر، گفت: اگر نمایندگان آژانس بدون پیش داوری به ایران بیایند و هدف آنان روشن کردن حقایق باشد و منصفانه و عادلانه عمل کنند و حقوق ملت ایران را در نظر بگیرند حتما در جلسه آینده با ما به نتیجه خواهند رسید اما اگر با پیش داوری قبلی به کشورمان بیایند و حقوق ملت ما را نادیده بگیرند فکر نمی‌کنم که به نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کنند.

این خبر در حال تکمیل است ….


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.