شورش زندانیان سیاسی آل سعود

جام جم آنلاین: نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود زندانیان سیاسی را در جنوب ریاض به شدت سرکوب و از درمان مجروحان جلوگیری کردند.ناآرامی های جدیدی در زندان سیاسی «الحایر»، واقع در ۳۰ کلیومتری جنوب ریاض،روی داده است.

به گزارش شبکه خبری العالم، ناآرامی در زندان مزبور درحالی روی می‌دهد که هفته پیش نیز بین زندانیان سیاسی و زندانبانان درگیری روی داد که نیروهای امنیتی دخالت و زندانیان را سرکوب کردند.

شاهدان  درباره ناآرامی‌های تازه اعلام کردند زندانیان بند ۱۰ این زندان، که زندانیان سیاسی در آن نگهداری می شوند، مورد ضرب و جرح شدید زندانبانان قرار گرفته و سپس به بند نهم منتقل شده‌ و با وجود زخم‌های شدید و خونریزی از درمان محروم شده‌اند.

بیشتر زندانیان سیاسی در عربستان بدون مجوز قانونی و محاکمه در حبس به سرمی برند و کسی از شمار واقعی آن‌ها اطلاعی ندارد، اما جنبش های مردمی که خواهان آزادی زندانیان سیاسی‌اند شمار آن‌ها را هزاران نفر دانسته‌اند.

فیلم افشای فریبکاری خاندان سعودی

کارگردان سرشناس سوری با ساخت فیلمی به دروغ بودن پیشینه تاریخی خاندان سعودی پرداخته و حیله و فریبکاری خاندان سعودی را آشکار ساخته است.

نجدت انزور، کارگردان مشهور سوری، در فیلم جدیدش با نام «ملک الرمال» (پادشاه شن) با وجود تهدیداتی که از عربستان سعودی دریافت کرده است، اصرار دارد که فریبکاری و حیله گری خاندان سعودی را در این فیلم ، که ماه آینده در بیش از بیست کشور از جمله آمریکا و کانادا اکران می شود، آشکار کند.

این کارگردان سوری در این فیلم به زندگی‌نامه عبدالعزیز، بنیانگذار رژیم سعودی در عربستان سعودی پرداخته و به همین دلیل مورد تهدید قرار گرفته است.

کارگردان سوری درباره درون‌مایه فیلمش گفته است این فیلم از حوادث امروز در جهان عرب و نقشی که عربستان و قطر در نابودی و تجزیه کشورهای عربی ایفا می کنند و مستقیماً بر امت اسلامی تاثیر می گذارد، الهام گرفته است.

سایت خبری البوابه العراقیه در این باره نوشت؛ نجدت انزور در این فیلم سعی کرده است بخش‌هایی از تاریخ سعودی را که با پرداخت رشوه و دلار ساکت مانده است به نمایش بگذارد.

این فیلم اولین فیلمی است که با صراحت تمام به تاریخ خاندان سعودی می پردازد و از شخصیت عبدالعزیز و نقش پنهانی او در تاسیس عربستان سخن می گوید.

نجدت انزور این فیلم را مهم ترین کار هنری خود توصیف کرد و گفت من سیاستمدار نیستم بلکه انسانی هستم که از فریب و ظلم و ستم نفرت دارم. کاری که در این فیلم انجام دادم نمایش واقعیتی است که اسناد تاریخی آن را ثابت می کند.

عربستان سعودی همه تلاش خود را به کار گرفت تا از اکران این فیلم جلوگیری کند و بعد از اینکه از فریفتن کارگردان این فیلم با پول مایوس شد به تهدید او متوسل شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.