عدم شفافیت در فعالیت بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان

بسیاری از شرکت بزرگ جهان اطلاعات کافی درباره فعالیت هایشان را منتشر نمی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه الجزیره ؛ این شبکه به نقل از یک گروه ضد فساد گزارش داد بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان اطلاعات کافی درباره فعالیتهایشان را اعلام نمی کنند.

گروه ضد فساد شفافیت بین المللی درباره چگونگی کسب درآمد برنامه های ضد فساد صد و پنج شرکت بزرگ جهان تحقیقات انجام داده است.

بر اساس این گزارش از میان ده شرکت ،شرکت نفتی نروژی استات اویل با رتبه هشت ممیز سه دهم بیشترین شفافیت و بانک چین با یک ممیز یک دهم در رتبه آخر شفافیت قرار داشته اند.همچنین بیش از یک سوم شرکتهایی که درباره آنها تحقیقات صورت گرفته است در یونان بوده اند که هیچکدام از آنها گزارشی درباره پرداخت مالیات به دولت اعلام نکرده اند.

جرمین بروکس از اعضای موسسه شفافیت بین المللی درباره اینکه چرا شرکتهای بزرگ گزارش شفافی از فعالیت هایشان ارائه نمی کنند گفت : به نظر من آنها اهمیت شفافیت را نمی دانند.اعتماد عمومی درباره شرکتهایی که مورد تحقیقات قرار گرفتند پائین بوده است.

وی افزود: مردم کشورهایی که این شرکتها در آنها فعالیت می کنند باید دولت هایشان را در خصوص منابع درآمدی از جمله مالیات هایی که دریافت می کنند مسئول بدانند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.