عصبانیت و استیصال جنون آمیز نتانیاهو از اجلاس تهران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات آلمان اظهار داشته است: پیداست کشورهای شرکت کننده در اجلاس، درس هایی را که از هولوکاست گرفته بودند را به راحتی فراموش کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ملاقات با مقامات آلمان اظهار داشت: “اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران لکه ننگی بر دامان بشریت و موجب رسوایی است.” پیداست کشورهای شرکت کننده در اجلاس، درس هایی را که از هولوکاست گرفته بودند را به راحتی فراموش کرده اند.
نتانیاهو روز گذشته در یک اظهار نظر که نشان دهنده اوج عصبیت و استیصال سرکردگان رژیم تروریستی و ناقض حقوق بشر اسرائیل بود ، اعلام کرد: ملت های شرکت کننده در اجلاس سران عدم تعهد که به میزبانی ایران برگزار می شود اثبات کردند جامعه جهانی درس های هولوکاست را به خوبی یاد نگرفته و همه چیز را به فراموشی سپرده اند.
نتانیاهو بعد از شنیدن اظهارات علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران که از شبکه خبر ایران پخش می شد و اعضای شرکت کننده در اجلاس را ترغیب به برپایی یک جنگ تریبیونی برعلیه رژیم صهیونیستی می کرد، وادار به سخنرانی شد.


صالحی از اعضای کنفرانس خواست تا یک کمیته مشترک برای دفاع از حقوق فلسطینیان تشکیل دهند. ایران همچنین طرح هایی را برای پیروی از دستور العمل حل بحران سوریه، گروه و هیئتی را به ریاست تروئیکای جنبش، شامل روسای فعلی و قبلی و بعدی آن (ایران، مصر و ونزوئلا) را تشکیل بدهند و با حضور کشورهای همسایه سوریه به حل بحران این کشور بشتابند.
روز چهارشنبه، نتانیاهو در مذاکره با وزیر رئیس دولت آلمان نیدرزاکسن دیوید در اورشلیم گفت: اجلاس تهران مایه شرم است. تنها نامی که می توان بر آن گذاشت ” لکه ننگ و رسوایی بر دامان بشریت” است.
او همچنین درپی ناامیدی و احساس شدید حقارت ناشی از حضور پرتعداد کشورهای جهان در این اجلاس که به مثابه حمایت از جمهوری اسلامی است ،افزود: این اجلاس اثبات کرد، هنوزهم بسیاری در جامعه بین المللی هستند که از حادثه هولوکاست هیچ چیز یاد نگرفته اند. وی در آغاز گفتگوهای خود با دیوید گفت: پس از جنگ جهانی دوم جهان متحد شدند تا مانع از به وجود آمدن هولوکاستی دیگر شوند، اجازه ندهند نسل کشی ها جریان داشته باشد و سازمان ملل متحد را هم بدین منظور تشکیل دادند. “اما امروز بیش از ۱۲۰ کشور جهان در تهران جمع شده اند، جایی که دولت آن مدعی است با هولوکاست مبارزه می کند و درعین حال قسم خورده است که دولت یهود را از بین خواهد برد.

وی که از متهمان اصلی ارسال سلاح های کشنده برای تروریست های ضد دولتی سوریه و عامل کشتار وحشیانه مردم بی دفاع این کشور بدست مخالفان بشار اسد می باشد مدعی شد” دولت ایران که به ما خورده می گیرد، خود متهم به آزارو اذیت و سوء استفاده از شهروندان ایرانی می باشد. با رژیم سوریه تبانی کرده و کمک به قتل عام مردم بی گناه در سوریه می کند و شعار ” مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر امریکا” سر می دهد.
نتانیاهو گفت: از این که آلمان در این اجلاس مضحک شرکت نکرد و آن را تحقیر کرد، بسیار خوشحالم.


هاآرتص در ادامه گزارش نوشته است: کمپین رسانه ای در اسرائیل بسیار تلاش کرد تا از حضور بان کی مون در این اجلاس ممانعت به عمل بیاورد اما موفق نشد و بالاخره بان کی مون وارد تهران شد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند، فشارهای نتانیاهو عامل رفتن بان کی مون به تهران است.
این روزنامه با فرافکنی از ماهیت حضور بان کی مون در ایران و ایجاد انحراف در اهداف سفر وی نوشت:درهر صورت “بان” موفق شد با میزبانان ایرانی خود دست بدهد و مقابل دوربین عکاسان و فیلمبرداران قرار بگیرد. “بان” هدف خود را از شرکت در این اجلاس ” بیان نگرانی های جهانی” نامیده است. او قول داده است برای ارتقاء حقوق بشر در ایران تلاش کند.
هاآرتص مدعی شده است: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، اظهار داشته است: من از ایراد انتقادات به نظام ایران درخصوص حقوق بشر طی نشست عدم تعهد هیچ خجالتی نمی کشم. اما گفته می شود تنها چندساعت پس از ورود بان کی مون به تهران، اظهارات تند وی سبب شده است مقامات ایران گارد دفاعی به خود بگیرند.
اظهارات بان کی مون ساعاتی پس از عزیمت به تهران در حالی که وی در کنار علی لاریجانی سخنگوی مجلس ایران نشسته بود، بدین شکل بوده است: سازمان ملل متحد آمادگی دارد تا با جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات مربوط به حقوق بشر در ایران وارد تعاملی دوستانه شود.


همچنین هاآرتص ادعا کرده است که گروه مخالفان با نظام جمهوری اسلامی ایران از بان کی مون درخواست کرده اند تا وی به شکل سکویی برای انتقاد از نظام حاکم بر ایران در اجلاس تهران حاظر شود.
درعین حال بان کی مون وظیفه دارد، ایران را درباره برنامه هسته ای اش به چالش بکشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.