فضای آزاداندیشی مانع سیاست‌زدگی دانشجویان می‌شود

۱فروردین ۱۳،

تکرار/ نقره کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت گفت: ایجاد فضاهای آزاد اندیشی حول محور تفکرات دانشجویان آنان را از سیاست زدگی رهایی می‌بخشد.

عبدالحمید نقره کار استاد بسیجی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در توضیح سبب به وجود آمدن حاشیه های غیرعلمی در دانشگاه ها و نقد آن، تبلیغات منفی برخی احزاب و تشکل های سیاسی که برای رسیدن به اهداف خود به دنبال جذب نیرو در بین دانشجویان می باشند را یکی از عوامل به حاشیه کشیده شدن دانشجویان عنوان کرد و اظهارداشت: انحراف فکری دانشجویان از مباحث علمی و فرهنگی یکی از اهداف استکبار است که برخی ناآگاهانه این مسیر را در دانشگاه ها دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه شور و نشاط جوانی لازمه کار دانشجویی است، گفت: به وجود آوردن فضایی که شور و نشاط دانشجویان را تحریک کرده و ذهن آنان را از مسائل علمی و پژوهشی به سمت حواشی سوق دهد، نتیجه ای جز سیاست زدگی جوانان را در بر ندارد که یکی از معضلات امروز ما در دانشگاه هاست.

نقره کار  با بیان اینکه برخی معاندین با سیاه نمایی احساسات جوانان دانشجو را به بازی گرفته و آنان را به سمت ساختارشکنی سیاسی و اخلاقی پیش می برند، گفت: این بخشی از جنگ نرمی است که از سوی سازمان های استکباری در دانشگاه ها اجرا می شود که با مخدوش کردن اعتقادات و باورهای اسلامی دانشجویان، در پی تضعیف دین در میان جوانان می باشند.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه چندین هزار استاد بسیجی و محقق برجسته کشور در مقابله با جنگ نرم در تلاش می باشند، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا راه تبلیغات منفی برای قبضه کردن فکر جوان ایرانی بسته شود و فضای آموزشی برای تربیت نسلی دانا و توانمند در تمامی عرصه ها مهیا باشد.

نقره کار با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از طریق مطالعه شناخت مکفی در زمینه های سیاسی و فرهنگی به دست آورند تا دستخوش افکار وارداتی نشوند، خاطرنشان کرد: جوان ایرانی باید رسالت خود را در جامعه بداند و به شایستگی آن را به انجام برساند.
این استاد بسیجی در پایان به نقش اساتید بسیجی در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضاهای آزاد اندیشی با موضوعاتی که حول محور تفکرات دانشجویان به عنوان گفتمان اصلی مطرح است و استفاده از تجربیات اساتید برجسته در این عرصه از بهترین راه های مقابله با جنگ نرم و اصلاح فضای دانشگاه های کشور است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.