کاهش بارش ها در حوضه های آبریز اصلی کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بارش های شش حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تاکنون، سه درصد در مقایسه با دوره مشابه درازمدت کاهش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بارش ها در مقایسه با سال آبی قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. سال ابی از  مهر آغاز می شود.

بارش ها در حوضه دریای خزر در مقایسه با دوره درازمدت سه درصد کاهش یافته و در مدت مشابه سال آبی قبل، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین حوضه خلیج فارس با هفت درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت و ۵۲ درصد افزایش بارش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی قبل مواجه است.

بارندگی ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز ۱۰ درصد در مقایسه با درازمدت کاهش و شش درصد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل افزایش یافته است.

در حوضه مرکزی کشور نیز در سال آبی جاری دو درصد کاهش  بارندگی در مقایسه با درازمدت اتفاق افتاده و در حوضه مرزی شرقی نیز بارش ها ۱۴ درصد کاهش و در حوضه سرخس ۱۸ درصد کاهش داشته است.

بارش حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، مرزی شرق و سرخس از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب ۳۷۲، ۳۳۸، ۲۹۷، ۱۵۷، ۸۸ و ۱۷۸ میلیمتر اعلام شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.