کاهش قیمت برنج ناشی از توزیع دولتی


کاهش قیمت برنج ناشی از توزیع دولتی

۱۳:۴۹ (سه شنبه ۲۶ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

دبیرانجمن تولید کنندگان برنج تصریح کرد: اثر روانی توزیع برنج دولتی موجب شده است که قیمت برنج در هفته های اخیر ۵ تا ۱۰درصد کاهش یابد .

جمیل علیزاده شایق اظهار داشت: با وجود عدم توزیع برنج دولتی قیمت برنج به ویژه در شهرهای شمالی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است .

وی ادامه داد: اثر روانی توزیع برنج دولتی موجب شده است که قیمت برنج در هفته های اخیر ۵تا ۱۰درصد کاهش یابد .

شایق افزود: حمایت های انجام شده از تولید در ابتدای سال مناسب نبود و یکی از حمایت های دولتی نیز این است که از توسعه کشت ارقام پرمحصول حمایت شود.

دبیرانجمن برنج گفت: اگر چه مقرر بود بخشی از برنج داخلی ذخیره سازی شده سالهای ۸۹و ۹۰ به قیمت حدود ۲هزار تومان به بازار عرضه شود ولی این اقدام تاکنون اجرایی نشده است .

وی افزود: خرید سالهای گذشته دولت با قیمت های پایین تر انجام شده اما دولت باید درنظر داشته باشد که توزیع این برنج ها باید به گونه ای باشد که امکان دسترسی مردم به آنها وجود داشته باشد .

شایق خاطرنشان کرد: مکانیزم توزیع این میزان برنج درحال حاضر مشخص نیست و اگر در اختیار فروشندگان قرارگیرد ممکن است با توجه به قیمت ۴هزار و ۵۰۰ تومانی برنج در بازار با قیمت زیر ۲هزار تومان به دست مصرف کنندگان نرسد.

شایق گفت : اعلام دیر هنگام نرخ خرید تضمینی کمکی به تولید نخواهد کرد و با وجود اصرار تولیدکنندگان متاسفانه هر ساله این نرخ دیر اعلام می شود .

.

.

.

.

.

.پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.