لاریجانی:اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت، درمان را رایگان می‌کند

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۳:۰۹:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال گذشته و امسال توجه ویژه‌ای به بخش سلامت شده است، اختصاص بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی از محل آزادسازی حامل‌های انرژی و بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی از محل مازاد فروش درآمدهای نفتی علاوه بر بودجه‌های معمول وزارت بهداشت و درمان را از جمله اقدامات ویژه مجلس در بخش سلامت برشمرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی لاریجانی شامگاه یکشنبه (۲۸ خرداد) در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده‌های علوم پزشکی تهران که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی واقع در دانشکده علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکر ویژه کرد و گفت: ظاهرا خانم وزیر از آقایان وزرای دولت هم جلو افتادند و اهتمام ویژه‌ای برای امور سلامت دارند و تلاش‌های ایشان در تدوین برنامه پنجم توسعه و بودجه سنواتی قابل ستایش است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دکتر باقر لاریجانی به دلیل پیشرفت‌ها و رشد قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی که موجب افتخار برای کشور است، تشکر کرد.
وی افزود: برای شما دانشجویان هم امروز روز مهمی است که در بهترین دانشگاه پزشکی ایران تحصیل کرده و امروز فارغ‌التحصیل شده‌اید و امیدواریم برای هدف مقدسی که به خاطرش تحصیل کرده‌اید بتوانید خدمت کنید.
لاریجانی با بیان اینکه در گذشته شما پزشکان را حکیم می‌نامیدند، ادامه داد: شما باید با توسل به رفتار حکیمانه پیامبر خاتم (ص) آیین و منش وی را دنبال کنید و در همه وجوه چه در سعادت فردی و اجتماعی از آیین و نظام اسلام بهره بگیرید.
رئیس مجلس نهم یادآور شد: افرادی که تصور می‌کنند اسلام باید محدود به امور فردی باشد، اشتباه می‌کنند چرا که معنی این حرف این است که این افراد به کمال انسان توجه ندارند، زیرا کمال انسان در اجتماع شکل می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اگر آیین و نظامی کامل است باید هم در اجتماع و هم در امور انفرادی برنامه ارائه دهد و با توجه به اینکه شما عزیزان در حال ورود به اجتماع هستید، مسئولیت سنگینی دارید، زیرا بخش عمده‌ای از نیاز حکمت اسلام بر دوش شماست.
رئیس قوه قانونگذاری اظهار داشت: هم جامعه باید قدر شما را بداند و هم شما باید قدر این نعمت خدمت‌رسانی را بدانید و در راستای تحقق اهدافی که برای آن تحصیل کرده‌اید حرکت کنید.
لاریجانی با بیان اینکه اسوه شما فارغ‌التحصیلان باید امثال ابوعلی سینا باشد، افزود: وی هم طبیبی حاذق و هم حکیم عالمی در زمینه‌های مختلف بود.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با همت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تلاش‌های مجلس کارهای بسیار خوبی برای بخش سلامت انجام شده است، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل شورای عالی سلامت و همچنین سازمانی برای بیمه سلامت از جمله اقدامات موثر در بخش سلامت بوده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال جاری هم به دلیل اینکه مجلس به مساله سلامت اهمیت فراوانی می‌داد، علاوه بر بودجه‌های معمول ۶ هزار میلیارد تومان از محل آزادسازی حامل‌های انرژی برای بخش سلامت در نظر گرفت تا از این به بعد بیماران به صورت رایگان مداوا شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته نیز علاوه بر بودجه معمول وزارت بهداشت، ۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمد مازاد نفت به منظور توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و سرویس‌دهی بهتر به مردم در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبارات در جای خود هزینه شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مورد تاکید مجلس بحث پزشک خانواده است، یادآور شد: خانم وزیر در این‌باره توجه ویژه‌ای داشته‌اند و مجلس بر افزایش توجهات در این زمینه تاکید دارد، چرا که با اجرای طرح پزشک خانواده نوعی عدالت بهداشتی در کشور ایجاد می‌شود و مردم می‌توانند به طور عام امور بهداشتی خود را تنظیم و بهبود بخشند.
لاریجانی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم برای فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های علوم پزشکی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۵۰۹۱۰۷۹۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.