لزوم هوشیاری در برابر فتنه های مذهبی/سلاح حزب الله علیه داخل لبنان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در خصوص تحولات لبنان به تهدیدهای مستمر صهیونیستها علیه لبنان اشاره و بر ضرورت وضع راهبرد دفاعی مبتنی بر ارتش، مقاومت و ملت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز با تجهیز ارتش لبنان و تقویت آن موافقت نخواهد کرد، زیرا نمی خواهد ارتش لبنان در برابر اسرائیل قدرتمند باشد.

نصرالله به توطئه های دشمنان لبنان برای ایجاد فتنه مذهبی و طایفه ای در لبنان اشاره کرد و گفت می خواهند در لبنان شیعیان و اهل سنت و مسیحیان را در مقابل هم قرار دهند، همه باید در برابر فتنه ها هوشیار باشند و به عقاید و دیدگاههای همدیگر احترام بگذارند.

دبیرکل حزب الله لبنان به لبنانی ها به ویژه شیعیان توصیه کرد مراقب توطئه گران باشند، مخصوصا کسانی که می خواهند آنها را تحریک کنند، آنها باید آرامش خود را حفظ کنند و در دامی کهی فتنه افکنان پهن کرده اند، گرفتار نشوند.

نصرالله خاطر نشان کرد : سکوت ما در مقابل تحولات داخلی، نشانه ضعف نیست، ما خواهان حفظ آرامش و ثبات در لبنان هستیم.

دبیرکل حزب الله به تشدید فعالیتهای خصمانه علیه شیعیان در برخی کشورهای عربی اشاره کرد و گفت متاسفانه در برخی کشورهای اسلامی و عربی علیه شیعیان فتنه افکنی می کنند، ما علاقه ای به ورود به این مسائل نداریم و ازعلمای شیعی و سنی می خواهم مراقب توطئه ها باشند و به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

وی افزود : اجازه نمی دهیم به مقدسات دیگر ادیان توهین شود، دیگران هم نباید اجازه دهند به مقدسات ما توهین شود.

نصرالله بر لزوم حل مشکلات لبنان از طریق گفتگو تاکید کرد و گفت ما تلاش می کنیم که هرگز عامل تفرقه نباشیم.

 به گزارش مهر، دبیرکل حزب الله  گفت : به کسانی که در داخل لبنان با حزب الله و جریان مقاومت همدلی نمی کنند، توصیه می کنم مسیر خود را اصلاح کنند، چرا که حزب الله فقط از لبنان و ارزشهای جهان عرب و اسلام حمایت می کند، سلاح حزب الله صرفا به سمت صهیونیستها نشانه رفته است، این سیاست اصلی حزب الله است، هر چند صهیونیستها گفته اند حزب الله را نمی توان ایجاد دشمنی علیه این جنبش در داخل لبنان از بین برد، به همین دلیل است هزینه های مالی و تبیلغاتی سنگینی به کار می برند و شاهد سفرهای پیاپی مقامات غربی به لبنان در این راستا هستیم.

وی بر حفظ روابط استراتژیک با همپیمانان حزب الله به ویژه میشل عون رئیس جریان ملی آزاد مسیحی لبنان تاکید و در واکنش به جوسازی های برخی گروههای وابسته به غرب در لبنان علیه سلاح حزب الله تصریح کرد : سلاح حزب الله فقط به سوی اسرائیل نشانه می رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.