مجلس نهم تخصص گرا و جوان‌گرا است/فراکسیون جدیدی از شاخه اصولگرایان تشکیل خواهد شد

منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس نهم در گفت‌وگو با برنا

امید کریمیان گفت: از ویژگی‌های مجلس نهم جوانگرایی است و احساس می کنم مجلس نهم تخصص گرا، جوانگرا و دانش محور است.

امید کریمیان منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس نهم شورای اسلامی درباره اولویت‌ها و رویکردهای مجلس نهم گفت: علاوه بر وظیفه نمایندگان در حوزه قانونگذاری،  ارایه طرح‌ها و لوایحی در عرصه افزایش درآمد سرانه، اشتغال و از میان بردن فقر و محرومیت و بیکاری در جامعه از اولویت های کاری مجلس نهم خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مطالبات عمده مردم نیز بالا بردن سطح رفاه آنها و توسعه متعادل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به خصوص در حوزه انتخابیه‌ای که مردم به من رای دادند، در استان کردستان (میروان و سروآباد) که جزء مناطق محروم است و از لحاظ زیرساخت‌های شهری و رفاهی زیر سطح میانگین کشور قرار دارد. رسیدگی به وضعیت صنعت و معدن، بهداشت و درمان نیز از اولویت های من است تا بتوانم تا حدودی دِین خودم را به مردم حوزه انتخابیه‌ام ادا کنم.

کریمیان درباره ویژگی‌های بارز مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم گفت: با توجه به اینکه اکثر نمایندگان دوره هشتم نتوانستند به مجلس نهم راه پیدا کنند،  بیشتر نمایندگان جدید هستند و علاوه بر این، میانگین سنی نمایندگان دوره هشتم بالاتر است و از ویژگی‌های مجلس نهم جوانگرایی است و این جوانگرایی با توجه به اینکه  جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی سطح تحصیلات را نیز بالاتر آورده‌اند، احساس می کنم مجلس تخصص گرا، جوانگرا و  دانش محور است.

مریوان و سروآباد در مجلس نهم درباره انتخاب رییس مجلس نهم گفت: این جزء بحث های داغ است و چون جزء نمایندگان مستقلی هستم که به مجلس راه پیدا کرده‌ام، اجازه دهید تا نظرم را نگویم اما هر کدام از آقایان لاریجانی یا حداد عادل به عنوان رییس مجلس انتخاب شوند، تجربه یک دوره ریاست را دارند که باید در نظر داشت، تجربه باید با علم و دانش و قدرت تجزیه و تحلیل همراه باشد تا رییس مجلس بتواند در مواجهه با چالش‌های سیاسی راه کارهای مناسبی را به دست آورد و این امر کار بسیار سختی است که فرد باید علم و هم تجربه کافی را داشته باشد.

کریمیان درباره جلسه‌ای که با عنوان “رهروان ولایت” برگزار شد، گفت: در این جلسه به عنوان یک میهمان شرکت کردم و دلیل برگزاری این جلسه نیز تشکیل فراکسیون جدیدی از اصولگرایان شاخه رهروان ولایت بود که می‌خواستند عضوگیری کنند و درباره اساسنامه آن صحبت کنند .

کریمیان درباره تعامل مجلس نهم و دولت گفت: با توجه به اینکه تمام دشمنان در عرصه بین المللی می‌خواهند ما را در حالت آشفتگی و دعوای سیاسی ببینند، معتقدم باید تعاملی میان مجلس و دولت برقرار باشد که این تعامل در چارچوب قانون و مقررات انجام پذیرد و ان شاءالله تعاملی بر مبنای قانون انجام خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.