محمد حسین عماد:کارنامه سمپوزیوم در ایران درخشان است

۲۱اردیبهشت،

محمدحسین عماد هنرمند پیشکسوت حاضر در پنجمین سمپوزویم بین المللی مجسمه سازی تهران معتقد است؛ کارنامه این اتفاق هنری نشانگر مفید بودن سمپوزیوم بر زیبایی شهر و حرفه مجسمه سازی کشور است.

به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین عماد با اشاره به اثری که در پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران ارائه می دهد گفت: هنوز برای این اثر عنوانی انتخاب نکرده ام. قصد دارم یک حجم عمودی در این سمپوزیوم بسازم که دور ریز کمی دارد اما داخل کنده ای که در اختیار دارم را کاملا خالی می کنم.

وی افزود: فرمی که می سازم اشاره ای به کبوتر خانه دارد. این اثر فرمی دارد گنبدی شکل که سوراخ هایی هم در آن هست که از داخلش می توان نگاه کرد.

عماد با اشاره به نبود فضا برای مجسمه های چوبی در فضاهای شهری گفت: متاسفانه باید آثار این سمپوزیوم صد در صد در فضای بسته باشد. زیرا ما تکنولوژی نگهداری چوب در فضای باز را اگر هم داشته باشیم دربارهٔ مجسمه‌ها اعمال نمی کنیم. یعنی در طراحی مبلمان شهری ما صندلی های چوبی و … داریم که در خط تولید خوب عایق بندی می شوند اما این تکنولوژی را برای مجسمه نتوانسته ایم به کار ببریم.

وی دربارهٔ مفید بودن برگزاری سمپوزیوم برای شهر و هنر مجسمه سازی گفت: سابقه در ایران نشان داده است که سمپوزیوم ها مفید بوده اند و علاوه بر اینکه بحث مجسمه در رسانه ها و بخشی از جامعه به جریان افتاده و دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت. به هر حال تاثیر سمپوزیوم را داریم کم کم در شهر می بینیم و امیدوارم این چنین حرکت های هنری ادامه یابند.

پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران که با هدف آشنایی شهروندان با آفرینش آثار هنری برگزار می گردد تا ۲۵ اردیبهشت ماه در پارک نوروز بوستان آب و آتش واقع در میدان آرژانتین، خیابان آفریقا، میزبان شهروندان علاقمند است.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.