مشکلی با کسی نداریم اما اجازه دخالت و سوءاستفاده را هم نمی دهیم

حسین عسکری عصر امروز پنجشنبه در حاشیه کلاس داوری دسته اول فوتبال در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:هر شخصی باید جایگاه خود را بداند و در امور دیگران دخالت نکند.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها درخصوص نظارت داوری بازی های لیگ برتر در یک برنامه زنده تلویزیونی بیان داشت:شخصی که اینگونه اظهارنظرکرده، هم ازامور بی اطلاع است و هم با حب و بغض حرف زده است.

عسکری ادامه داد:کسانی که سابقه بیشتری از شما دارند در طول این شش هفته لیگ برتر تنها دو بازی ناظر بوده اند و شما هم با بازی سپاهان اصفهان برابر فجرشیراز تعداد نظارت هایتان به عدد دو می رسد و بر اساس آمار اعضا دپارتمان، بقیه داوران یک مرتبه نظارت کرده اند .

این پیشکسوت داوری فوتبال بیان داشت:کجای دنیا یک ناظر اجازه دارد در امور دپارتمان داوری دخالت کند؟

وی دربخش دیگری از گفت و گوهایش اظهار داشت: آن شخص در تست های ورودی قبل از شروع رقابت های لیگ برتر نتوانست نمره قبولی بگیرد و حتی در امتحان تئوری آگاهی از قوانین از نمره ۱۰ عدد ۳ گرفت که مدارک آن در فدراسیون موجود است.

عسکری گفت: اسناد و مدارکی مبنی بر شکایت تیم ها از اینکه این داور در بازی هایی که به عنوان داور معرفی گردیده ، چهار نفر با خود به همراه می برده است، موجود است ضمن اینکه در کجای دنیا یک داور می تواند چهار همراه با خود به هتل ببرد.

وی گفت : پسر فلان شخص در تست های ورودی یک تیم قبول نمی شود و به همین دلیل داوری های این تیم را یک طرفه به نفع حریفان قضاوت می کنند و کمیته داوران وقت با رییس کمیته داوران تصمیم می گیرد یک سال و نیم قضاوت بازی های آن تیم را به این آقا ندهد که مدارک این هم در فدراسیون موجود است.

رییس دپارتمان داوری فوتبال کشور گفت:به نمایندگی از جامعه زحمت کش و مظلوم داوری فوتبال کشور اجازه دخالت در امور این دپارتمان را به هیچ کسی نخواهم داد و همواره از حق دفاع می کنم و در برابر نا حق با قدرت می ایستم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص سیاست های دپارتمان داوری فوتبال کشور گفت:این دپارتمان علاوه برایجاد شرایط حفظ آمادگی داوران موجود، سعی دارد روی داوران جوان و آینده دار سرمایه گذاری نماید و به آنها میدان دهد.

عسکری تصریح کرد: به داورانی که برای رشد قضاوت خود برنامه دارند خیلی بها می دهیم و از آنها حمایت خواهیم کرد که قضاوت در رقابت های لیگ دسته یک و بازی هایی لیگ برتر از این گونه حمایت هاخواهد بود.

وی ضمن تمجید از میزبانی شیراز در برگزاری کلاس توجیهی داوران لیگ دسته یک گفت :داوران این استان همواره در فوتبال کشور از سابقه خوبی برخوردار بوده اند و در حال حاضر چند داور جوان از فارس هستند که آینده درخشانی دارند ضمن اینکه اگر برنامه داشته باشند و آمادگی خود را همواره حفظ کنند، قطعا به آنها میدان خواهیم داد.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اشتباهات زیاد و تاثیر گذار طی هفت هفته درلیگ برترگفت: تا پیش از بازی راه آهن و سایپا ۵۴ بازی را داوران قضاوت کرده اند که براساس گزارش ناظران ، ۵ یا ۶ تصمیم اشتباه تاثیرگذار از سوی داوران اتخاذ شده که این عدد در حد جهانی است و قابل قبول می باشد.

وی گفت: برای قضاوت در خصوص تصمیم های اشتباه داوران این دپارتمان فقط به گزارش ناظر داوری اکتفا می کند و اگر ناظر گزارشی مبنی بر اشتباه داور ارائه دهد قطعا به داور تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار تصمیمات دیگری اتخاذ می گردد.

عسکری بیان داشت: برگزاری متفاوت لیگ امسال و سقوط ۵ تیم درآخر فصل، از ابتدای لیگ فشار زیادی بر کمیته داوران وارد شده و اعتراضات از هفته اول شروع گردید چون تیم ها به شدت احساس خطر می کنند و این وظیفه مارا سنگین تر می نماید .

وی درپاسخ به اعتراض سرمربی تیم سایپا در دیدار برابر راه آهن تهران که منجر به ضربه پنالتی برای راه اهن گردید، بیان داشت : دلیلی ندارد از اینکه داوری این صحنه مورد بحث که پنالتی بوده و نگرفته است ، داوری دیگر هم همین اشتباه را تکرار کند بنابراین اگر این خطا صورت گرفته باشد قطعا پنالتی است و منتظر رسیدن گزارش بازی و فیلم آن صحنه هستیم .ک/۳

۷۳۶۸/۶۶۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۳۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.