معاهده کمپ دیوید باید تغییر کند

جام جم آنلاین: مشاور رئیس جمهوری مصر ضمن ضروری خواندن تغییر در معاهده سازش کمپ دیوید، خواستار کنترل تمام صحرای سینا از سوی مصر شد.

به گزارش شبکه المنار ، “محمد عصمت سیف الدوله” مشاور “محمد مرسی” گفت : پیمان کمپ دیوید به شکل کنونی نمی تواند ادامه پیدا کند و عاقلانه نیست که پس از سه دهه، هیچ تغییری در آن رخ ندهد.

وی بیان کرد: در نظام جدید مصر پیمان کمپ دیوید نمی تواند به شکل کنونی آن ادامه پیدا کند به ویژه اینکه این معاهده امنیت اسرائیل را بیش از امنیت مصر تامین می کند و ناقض حاکمیت مصر است.

عصمت بیان کرد: فقط سه کیلومتر در داخل اراضی اشغالی فلسطین منطقه خالی از سلاح محسوب می شود و به منطقه” د “معروف است، اما در شبه جزیره سینا سه منطقه ” آ، ب، و ج ” وجود دارد که تعداد نیروهای مصری در آن بسیار اندک است که این به مفهوم فقدان سیطره بر بخش اعظمی از سرزمین مصر و تبدیل آن به مکانی برای پرورش و جولان جنایتکاران و شبکه های جاسوسی است.

وی ضمن مخالفت با به کارگیری سینا به عنوان اهرم فشار بر تصمیم گیرندگان مصر افزود: هنگامی به آمریکایی ها در موضع سازمانهای مدنی غیرقانونی اجازه خروج از کشور داده شد یکی از کارشناسان نظامی از عملیات نظامی آمریکا از سینا سخن گفت و تاریخ ثابت کرده است که جنگهای سال ۱۹۵۶ و۱۹۶۷ با هدف تاثیرگذاری بر مقامات مصر بوده است.

عصمت بیان کرد: مردم مصر و گروههای سیاسی بر ضرورت اصلاح پیمان کمپ دیوید یا لغو آن اتفاق نظر دارند و حادثه رفح نقطه عطف مهمی به شمار می رود و صدرصد کارشناسان نظامی بر اهمیت سیطره مصر بر سینا و اصلاح معاهده کمپ دیوید تاکید کرند.

مشاور مرسی اظهار داشت : مصر هرگز همپیمان آمریکا نبوده است، زیرا ضرورت همپیمانی رابطه برابر است، اما مصر در دوره رژیم سابق، فرمانبردار آمریکا بود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.