معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد: دستگیری سارقان زورگیر در پوشش مأموران انتظامی

سه شنبه ۵ اردیبهشت – ۱۱:۳۶:۵۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سارقانی که در قالب ماموران انتظامی اقدام به سرقت تلفن های همراه و مقدار زیادی طلا کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، در هشتم، بهمن ماه سال گذشته، مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی، در جریان وقوع یک فقره سرقت به عنف از داخل منزلی واقع در خیابان حسن آباد قرار گرفتند که بلافاصله با حضور مأموران در محل ، یک نفر از سارقان به هویت مهدی ( ۳۳ ساله ) دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد .
با حضور شاکی در کلانتری، وی در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت : چهار نفر در حالیکه به همراه خود اسلحه ، بی سیم و دستبند به همراه داشتند ، ابتدا به عنوان مأمور مرا به داخل خانه برده و پس از بستن دست و پا و دهانم اقدام به سرقت دهها گوشی تلفن همراه و تعداد ۱۸ فقره چک و طلاهای متعلق به همسرم کردند.
یکی از همسایگان مالباخته که از طبقه دوم ساختمان محل سکونت خود شاهد صحنه بود و بلافاصله از طریق شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع داده بود نیز به مأموران گفت : مقابل پنجره ایستاده بودم که ناگهان متوجه ورود چهار نفر به داخل حیات خانه آقای … شدم ؛ ناگهان پس از ورود این افراد به داخل خانه ، آنها به سمت آقای … حمله ور شده و شروع به بستن دست و پای وی کردند ؛ بلافاصله تصمیم گرفتم تا موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس بدهم که پس از دقایقی مأموران در محل حاضر و موفق به دستگیری یکی از آنها شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالباخته که در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه در خیابان جمهوری فعالیت دارد ، پس از حضور در اداره پنجم در خصوص زمان سرقت به کارآگاهان گفت : “ساعت ۱۲:۳۰، هشتمین روز بهمن ماه ۹۰، در حالیکه همسرم در خانه حضور نداشت ، در مقابل درب منزل ایستاده بودم که ناگهان چهار نفر در حالیکه اسلحه ، بی سیم و دستبند به همراه داشتند ابتدا خود را به عنوان مأمور معرفی کرده و از من خواستند تا برای جواب دادن به چند سؤال ، به داخل حیات خانه برویم ؛ به محض ورود به داخل حیات خانه بود که یکی از آنها درب خانه را بست و سه نفر دیگر نیز به سمت من حمله ور شده و دست و پا و دهانم را با چسب بسته و پس از آن به سرعت وارد خانه شده و اقدام به سرقت دهها گوشی تلفن همراه و همچنین ۱۸ فقره چک بانکی و یک رشته گردنبند و دستبند طلای متعلق به همسرم کردند.
با آغاز تحقیقات از متهم دستگیر شده به هویت مهدی، وی که چاره ای جز اعتراف و معرفی دیگر همدستان خود نداشت ،
به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستان خود به اسامی مهدی، محمد، سیامک ـ مهرداد و رامین ( که هر سه نفر با یکدیگر پسر عمو می باشند ) و عرفان، را به کارآگاهان معرفی کرد .
مهدی، در ادامه اعترافات خود در خصوص سرقت نیز به کارآگاهان گفت : با سه دستگاه خودرو پراید ، سمند و پژو ۲۰۶ و به پیشنهاد یکی از بچه محل ها به هویت عرفان، که مالباخته را از قبل می شناخت ، تصمیم به سرقت گرفتیم . در روز سرقت، من به همراه مهدی، محمد و سیامک، در حالیکه به همراه خود یک قبضه اسلحه تقلبی ، یک رشته دستبند و یک عدد بی سیم در اختیار داشتیم ، تحت عنوان مأمور به درب خانه مالباخته رفته و عرفان نیز به همراه مهرداد و رامین در داخل ماشین ها منتظر ماندند. پس از معرفی خود به عنوان مأمور، به بهانه جواب دادن به چند سوال از مالباخته خواستیم تا وارد حیات شود و …. ؛ در زمان خروج از داخل خانه بودیم که ناگهان گشت کلانتری در محل حاضر شد و برای همین به سرعت سوار ماشین ها شدیم تا از محل فرار کنیم که ماشین پراید من روشن نشد و من دستگیر شدم و مابقی همدستانم به همراه اموال سرقت شده از داخل خانه ، متواری شدند.
با شناسایی دو خودرو ۲۰۶ و سمند متعلق به همدستان مهدی، دستور توقیف خودروها در سیستم جامع پلیس ثبت و همزمان کارآگاهان با شناسایی محل های تردد متهمان در منطقه ۱۳ آبان ، به این محل رفته و در هجدهم بهمن، موفق به دستگیری یکی دیگر از متهمان به هویت محمد ( ۲۱ ساله ) شده ، اما در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که سایر متهمان از محل های سکونت خود متواری شده اند .
در شرایطی که انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه های جدید متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود ، مأموران گشت کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در نهم فروردین ماه امسال، موفق به شناسایی خودرو ۲۰۶ متعلق به متهمان و دستگیری سرنشین خودرو شدند .
با آغاز تحقیقات از سرنشین خودرو ۲۰۶ ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را به صورت قولنامه ای خریداری کرده است ؛ بلافاصله با شناسایی محل فروش خودرو در یکی از نمایشگاه های خودرو واقع در منطقه تهرانسر ،کارآگاهان در تحقیقات از این محل متوجه شدند که یکی از سارقان تحت تعقیب به هویت مهدی با مراجعه به نمایشگاه خودرو ، اقدام به فروش خودروی شخصی خود کرده است .
با توجه به اطلاعات بدست آمده از مهدی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد مهدی، در منطقه تهرانسر شده و در مورخه ۲۱/۰۱/ وی را دستگیر کردند؛ بلافاصله با دستگیری مهدی، مخفیگاه دیگر عضو گروه سارقان به هویت رامین، در خانه مادر بزرگش واقع در شهرری شناسایی و در مورخه ۲۹/۰۱/ دستگیر شد . با دستگیری رامین، وی در اعترافات خود مخفیگاه پسرعموی خود به هویت “مهرداد” را به کارآگاهان معرفی و این متهم نیز در همان تاریخ ۲۹/۰۱/ به همراه یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ در منطقه اتوبان نیایش دستگیر شد . با دستگیری مهرداد ، مخفیگاه عرفان ( ۲۸ ساله ) نیز در منطقه شهرآرا شناسایی و در مورخه ۳۰/۰۱/، دستگیر شد که پس از انتقال به اداره پنجم ، بلافاصله از سوی مالباخته به عنوان یکی از افرادی که تا چندی پیش در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه در خیابان جمهوری فعالیت داشته است ، مورد شناسایی قرار گرفت .
با دستگیری تمامی اعضای گروه، سیامک نیز که از دستگیری تمامی اعضای گروه اطلاع پیدا کرده بود و اطمینان داشت که کارآگاهان تمامی مخفیگاه های وی را شناسایی کرده و او نیز به زودی دستگیر خواهد شد ، در مورخه ۳۱/۰۱/ به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه و خود را تسلیم کارآگاهان کرد .
به گزارش آریا، سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با شناسایی و دستگیری تمامی اعضای این گروه از سارقان ، علاوه بر کشف ۱۸ فقره چک و همچنین طلا و جواهرات مالباخته ، کارآگاهان با شناسایی خریدار گوش های تلفن همراه مسروقه موفق به کشف تمامی این اموال مسروقه شده و در ادامه تحقیقات ، علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه کمری تقلبی ، یک رشته دستبند و یک دستگاه بی سیم نیز از متهمان کشف شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۴۱۱۳۶۵۳۳۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.