معرفی هنر خوشنویسی ایران در جشنواره خطاطی گرجستان

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این جشنواره ‘کوکا سترتلادزه ‘ معاون اول وزارت آموزش و علوم، ‘بوبا کوداوا ‘ رییس موسسه ملی نسخ خطی، ‘احمد رحیمی’ کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران، ‘ احسان خزاعی ‘ رایزن فرهنگی کشورمان، ‘ کاخا شنگلیا’ رییس دانشگاه قفقاز و جمعی از اساتید و دانشجویان آموزشگاههای عالی گرجستان حضور داشتند.

‘ بوبا کوداوا’ رییس موسسه ملی نسخ خطی گرجستان در این مراسم از همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان تقدیر کرد و گفت: توسعه همکاری های فرهنگی و هنری بین ایران و گرجستان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این جشنواره فرهنگی، کارگاه های مختلف خطاطی و خوشنویسی برای علاقه مندان، به خصوص دانشجویان رشته هنر آموزشگاه های عالی گرجستان برگزار و برای بازدیدکنندگان از این کارگاه به عنوان هدیه، یک قطعه خوشنویسی اهدا می شود.

استاد ‘ فاتح عزت پور’ استاد رسمی انجمن خوشنویسان ایران نیز به دعوت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در این جشنواره حضور دارد تا ضمن نمایش آثار منتخب خود، نسبت به برگزاری کارگاه خوشنویسی در حاشیه این جشنواره اقدام کند.

جشنواره خطاطی گرجستان با همکاری موسسه ملی نسخ خطی، وزارت آموزش و علوم و شهرداری تفلیس روزهای دهم تا دوازدهم تیرماه در تفلیس برگزار می شود.

گفتنی است، موسسه ملی نسخ خطی از مراکز معتبر فرهنگی و علمی گرجستان است که بیش از سه هزار نسخه خطی فارسی را در خود جای داده است.

خاورم/۱۱۰۸**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.