نماینده خرامه: تحقق حماسه اقتصادی در گرو حمایت از تولید ملی است

۷فروردین ۱۳،

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار گفت: تحقق حماسه اقتصادی در گرو حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه فارس از شیراز، داریوش اسماعیلی در بازدید از بندتلیکان رودخانه کر، افزود: اگر بحث تولید رابا جدیت دنبال کنیم مقدمات و بخشی از حماسه اقتصادی را تامین کرده‌ایم و به همین سبب بحث تولید همچنان در اولویت کاری ما است.

نماینده مردم خرامه ،سروستان و کوار، خشکسالی های هفت ساله در نقاط مختلف فارس را عامل ضعیف شدن جایگاه کشاورزی شهرستان خرامه دانست و گفت: بروز این مشکل با توجه به اینکه شغل بسیاری از مردم بخش کربال کشاورزی است سبب مهاجرت اجباری بسیاری از کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه به دیگر شهرستانها شد.

وی از شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی فارس درخواست کرد با توجه خاص به منطقه کربال، زمینه جبران آنچه او عقب ماندگی در بخش کشاورزی این منطقه می خواند، را فراهم کنند.

نماینده مردم خرامه ، سروستان و کوار با بیان اینکه دومین مرحله رها سازی آب از سد درود زن به بندهای رودخانه کر از اول فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این مرحله ۸۰ میلیون متر مکعب آب رها سازی خواهد شد و ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش کربال آبیاری خواهند شد.

اسماعیلی گفت: سومین مرحله رها سازی آب از سد درود زن اواخر اردیبهشت ماه انجام و حجم آب مورد نیاز کشاورزان براساس قراردادهای منعقده، در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی بایادآوری اینکه پیش از این بخش کوچکی از شهرستانهای استان فارس مشمول بیمه خشکسالی شده بودند، ادامه داد: با پیگیری مستمر و با ارائه شواهد و قرائن و استدلال هایی، شهرستانهای خرامه و مرودشت نیز مشمول استفاده از بیمه خشکسالی شناخته شدند.

اسماعیلی افزود: به شهرستان خرامه بیش از ۷۰ میلیارد ریال بیمه خشکسالی تعلق گرفته و به بانک کشاورزی ابلاغ شده است و در آینده نزدیک به حساب کشاورزان ریخته خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.