هزینه تشدید تحریم ها علیه ایران به خود غرب تحمیل خواهد شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در شرایط فعلی که غرب تصمیم گرفته فضای تجاری مالی خود را با برخی واحدهای سیاسی در جهان به چالش بکشد قطعا هزینه این چالش ها به خود غرب تحمیل خواهد شد.

حسن لاسجردی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، در تحلیل بحران اقتصادی غرب در راستای تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی به دلایل مختلف اقتصاد جهانی دچار نوعی به هم پیوستگی بوده که ارتباط همه کشورها، ملت ها و سازمان ها را فراهم کرده بنابراین اگر در کشوری اقدامی صورت گیرد قطعا بر دیگر عناصر در جامعه جهانی تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: علت این امر آن است که جهان امروز، جهان مزیت های نسبی بوده و هر واحد سیاسی در عرصه اقتصاد جهانی از این مزیت نسبی استفاده می کند تا بتواند رفاه، آسایش و امنیت را برای جامعه خود به بار آورد.

لاسجردی افزود: غرب به جهت اینکه یک مکتب سیاسی_ اقتصادی دارد سعی می کند نشان دهد که یک تفکر پیش روست و می تواند مشکلاتش را حل کند و از سوی دیگر نشان دهد یک واحد سیاسی قوی است که علاوه بر داشتن قابلیت‌های مختلف می تواند یک مدل یا الگویی موفق برای دیگران باشد اما به دلیل این که غرب یک عنصر به هم پیوسته بوده دارای برخی خلاها و مشکلات است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: در حال حاضر فضای جهان غرب با چالش هایی مواجه است که این چالش ها زاییده تفکرات و جوشش های داخلی مکتب غرب بوده بنابراین باید راهکار اصلی برای حل بحران اقتصادی توسط خود آنها ارائه شود .

لاسجردی در ادامه افزود: زمانی که غرب تصمیم می گیرد یک واحد سیاسی را تحریم کند و یا ارتباطات را کاهش دهد ، مجموعه این شرایط بر اقتصاد جهانی تاثیر می گذارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا و غرب اقتصادی با قابلیت های بالا را طراحی کرده اند که چرخش مالی و ارتباطات تجاری آن بسیار بالاست هر زمان که این ارتباطات قطع شود و یا کاهش پیدا کند به طور یقین این چرخه طراحی شده دچار مشکل می شود بنابراین در حال حاضر آن چه که حائز اهمیت بوده این است که غرب از درون دچار نوعی مشکل است و آن هم چرخش سرمایه هاست که شرایط را برای آنها به شدت دشوار کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که غرب تصمیم گرفته فضای تجاری مالی خود را به جهت سیاسی با برخی واحدهای سیاسی در جهان به چالش بکشد قطعا هزینه این چالش ها به خود غرب تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.